برخورد امنیتی با زن سعودی به علت لاک ناخن

برخورد امنیتی با زن سعودی به علت لاک ناخن
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 12:28

نيروهاي امنيتي سعودي با يکي از زنان اين کشور که از لاک ناخن استفاده کرده بود به طور خشونت‌آميز برخورد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، عناصر امنیتی هیئت موسوم به «امر به معروف و نهی از منکر» در عربستان سعودی تلاش کردند با برخورد خشن یکی از شهروندان زن را به این علت که از لاک ناخن استفاده کرده است از یکی از مراکز خرید بیرون کنند که با مقاومت این زن سعودی مواجه شدن.

به نوشته پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین»، طی روزهای اخیر قطعه ویدئویی در سایت یوتیوب قرار گرفته است که در آن نیروهای امنیتی به یکی از زنان سعودی که از لاک ناخن استفاده کرده است هتاکی و فحاشی می‌کنند.

در این تصویر عناصر امنیتی با داد و فریاد بر سر زن سعودی از او می‌خواهند به این علت که از لاک ناخن استفاده کرده است باید مرکز خرید را ترک کند. اما این زن سعودی در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده و به آن‌ها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد صرفاً به علت استفاده از لاک ناخن مورد بدرفتاری نیروهای امنیتی قرار گیرد.

برخی از مفتی‌های وهابی در عربستان استفاده زنان از ناخن مصنوعی را حرام و غیر جایز دانست.

شیخ «محمد قصیر» از چهره‌های سر‌شناس وهابیت سعودی پارسال در یک برنامه تلویزیونی با احرام اعلام کردن استفاده زنان از ناخن مصنوعی تاکید کرد استفاده زنان از ناخن مصنوعی، موجب تشبه آنان به حیوانات درنده خواهد شد.

عربستان تنها کشوری است که رانندگی زنان در آن ممنوع است؛ این درحالی است که هیچ ماده‌ای قانونی مبنی بر ممنوعیت رانندگی زنان وجود ندارد، ولی مقامات سعودی رانندگی زنان را ممنوع کرده‌اند.

در این کشور همچنین نیروهای کشتی اوقات نماز با هر مغازداری که مشغول به فعالیت باشد برخورد می‌کنند. حتی تلفن همراه جوانان و افراد در برخی موارد چک می‌شود و در صورتی وجود تصاویر یا پیامک‌هایی که آن را مخالف شریعت بدانند برخورد می‌شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها