اعتراض سوئیسی‌ها به حضور ترامپ در اجلاس داووس + تصاویر

اعتراض سوئیسی‌ها به حضور ترامپ در اجلاس داووس + تصاویر
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 10:20

فعالان اجتماعی و شهروندان در شهرهای مختلف سوئیس در واکنش به برنامه حضور ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، تجمعاتی اعتراضی برگزار کردند.

العالم _ اروپا

شهروندان سوئیسی و فعالان اجتماعی در اعتراض به برنامه حضور و سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، دست به تظاهرات زدند.

رویترز گزارش داده است که معترضان ضدسرمایه‌داری با عبور از موانع امنیتی در داووس، شعارهایی علیه مجمع جهانی اقتصاد سر داده و خواستار انحلال آن شدند. معترضان همچنین شعارهایی علیه ترامپ سردادند.

یکی از معترضان به رویترز گفت: «ترامپ تنها یکی دیگر از افرادی است که ما مخالف آن هستیم. ما هر سال علیه مجمع جهانی اقتصاد اعتراض می‌کنیم و اهمیتی نمی‌دهیم که ترامپ بیاید یا نیاید. ترامپ تنها شاید بهترین نماد این دنیا باشد».

در زوریخ، مرکز اقتصادی سوئیس نیز بیش از 2 هزار معترض به سوی منطقه مرکزی فعالیت‌های مالی در این شهر راهپیمایی کرده و شعار «نه به ترامپ، نه به زغال سنگ، نه به گاز، نه به سوخت‌های فسیلی» و «ترامپ آشغال» سر دادند.

رویترز گزارش داد که برخی معترضان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی همچون «چه کسی چاه توالت است؟» در دست داشتند، نوشته‌ای که به سخن توهین‌آمیز ترامپ درباره هائیتی، السالوادور و کشورهای آفریقایی اشاره داد.

ترامپ قرار است روز جمعه در نشستی با حضور مقامات تجاری در داووس سخنرانی داشته باشد. پیش از وی، بیل کلینتون در سال 2000 به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در این نشست شرکت کرده بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها