یونان نظامیان فراری ترکیه را به آنکارا تحویل نمی دهد

یونان نظامیان فراری ترکیه را به آنکارا تحویل نمی دهد
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 11:17

وزیر دادگستری یونان اعلام کرد که نظامیان فراری ترکیه را که متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام هستند، به دولت آنکارا تحویل نخواهد داد.

العالم - ترکیه

"استاوروس کونتونیس" وزیر دادگستری یونان دیروز سه شنبه اعلام کرد که دولت متبوعش نظامیان تُرک را که درپی کودتای نافرجام ترکیه به یونان فرار کردند ، به آنکارا تحویل نخواهد داد ولی طرح محاکمۀ آنها در آتن همچنان پابرجاست. 

ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هستند ، در مسائل دیگری همچون پرواز بر فراز دریای اژه و جزیرۀ تُرک نشین و یونانی نشین قبرس نیز با همدیگر اختلاف دارند. 

دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نظامیانی را که درپی کودتای نافرجام سال 2016 به یونان فرار کردند ، خائن می نامد. 

کونتونیس در جمع خبرنگاران گفت : من در آتن با بلال اوچار معاون وزیر دادگستری ترکیه به بررسی مساله نظامیان فراری تُرک که 8 نفر هستند ، گفتگو کردم. 

وزیر دادگستری یونان افزود : عالی ترین دادگاه یونان با درخواست ترکیه مبنی بر تحویل نظامیان مخالفت کرده است بنابراین این نظامیان تحویل داده نخواهند شد. 

هشت نظامی تُرک با یک فروند بالگرد روز 16 ژوئیه 2016 به یونان فرار کردند و می گویند که علت فرار آنها نداشتن امنیت جانی بود و از دولت آتن درخواست حق پناهندگی کرده اند. 

ترکیه دولت یونان را به پناه دادن به طراحان کودتای نافرجام متهم می کند ولی آتن این اتهام را رد می کند و می گوید که دستگاه قضایی اش مستقل از سیاست عمل می کند. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها