قطر هر گونه تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در مصر را رد کرد

قطر هر گونه تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در مصر را رد کرد
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 11:01

وزیر خارجه قطر با رد هر گونه اخبار مربوط به تلاش این کشور برای ایجاد بی‌ثباتی در مصر، ابراز امیدواری کرد که اختلافات بین دوحه و قاهره هر چه زودتر حل شود.

العالم- مصر 

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در نشستی تحت عنوان «دیدگاه مشترک جهان عرب» که در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس برگزار شد، به تشریح پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای، بحران قطر و مبارزه با تروریسم پرداخت.

محمد آل ثانی درباره روابط با مصر گفت که «ما همواره امیدوار هستیم که شکاف بین دوحه و قاهره پر شود و معتقدیم که این اختلافات اساسی نیست».

وزیر خارجه قطر هر گونه تلاش برای برهم زدن ثبات مصر را رد کرد و افزود که دوحه به وجود ثبات در مصر اهتمام دارد و آنهایی که مدعی هستند قطر سعی دارد بی‌ثباتی در مصر ایجاد کند، اتهامات کذبی را به قطر وارد کرده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر بار دیگر خواستار گفت‌وگو برای حل بحران به وجود آمده بین چهار کشور عربی مصر، عربستان، امارات و بحرین با قطر شد و گفت: ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که به همزیستی در کنار یکدیگر با رعایت احترام به حاکمیت کشورها نیاز داریم.

وی تأکید کرد که در موضوع حاکمیت کشورها راه‌حل میانه وجود ندارد و قطر همواره خواستار گفت‌وگو برای حل این بحران است.

طبق گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، محمد آل ثانی با اشاره به اینکه شورای همکاری خلیج‌ فارس دیگر همانند سابق فعال نیست، اظهار داشت که البته اختلافات و دودستگی در خاورمیانه وجود دارد اما این اختلافات هرگز در میدان نبرد حل نخواهد شد و در نهایت باید همگی در میز مذاکرات حاضر شوند.

فارس 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها