افشای نقش امارات در حذف رقیب انتخاباتی «السیسی» در مصر

افشای نقش امارات در حذف رقیب انتخاباتی «السیسی» در مصر
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 11:29

مسئول تبلیغات انتخاباتی «سامی عنان» نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که از سوی رئیس دستگاه اطلاعات این کشور و امارات تهدید به قتل شده است.

العالم _ مصر

«محمود رفعت» مسئول تبلیغات انتخاباتی «سامی عنان» فاش کرد که پس از انتشار خبر بازداشت عنان در صفحه توییتری خود، از سوی سرلشکر «عباس کامل» و امارات تهدید به قتل شده است.

رفعت در صفحه توییتر خود با اشاره به تهدید به قتل از سوی دولت امارات و رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر نوشت که «این تهدیدات هرگز مرا از یاری سامی عنان بازنخواهد داشت».

رفعت با اشاره به اینکه دفاتر خود در امارات را تعطیل کرده و میلیون‌ها دلار را در آنجا رها کرده است، افزود که در طول عمرش حتی یکبار هم به قطر سفر نکرده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی 21»، رفعت در صفحه توییتر خود نوشت: «یک منبع آگاه به من اطلاع داد که دستگاه اطلاعات امارات و عباس کامل (رئیس دستگاه اطلاعات مصر) دستوراتی به روزنامه‌های خود داده‌اند تا مرا به دریافت حمایت مالی از قطر متهم کنند و این کار آنها نیز پس از شکست در خریدن من و ناکامی در تهدید من به ترور صورت گرفت... ای بی‌عقلان زمان! اگر من خریدنی بودم میلیون‌ها دلار در امارات رها نمی‌کردم و اگر از قطر کمک مالی دریافت می‌کرد در حالیکه در طول عمرم به قطر پا نگذاشتم، مصاحبه به شبکه الجزیره را رد نمی‌کردم ».

رفعت روز سه‌شنبه(دیروز) خبر بازداشت عنان را در صفحه توییتر خود اعلام کرده بود.

پس از بازداشت عنان، ستاد انتخاباتی عنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور حفظ سلامت و امنیت تمامی شهروندان تا اطلاع‌ ثانوی همه فعالیت‌های این ستاد متوقف می‌شود.

فرزند عنان و یکی از وکلای وی نیز اعلام کردند که عنان به دفتر دادستانی نظامی در قاهره انتقال داده شد.

نیروهای مسلح مصر روز سه‌شنبه(دیروز) بیانیه‌ای درباره نامزدی سامی عنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور صادر کرد.

در این بیانیه به سه مورد از تخلفات عنان اعم از اعلام نامزدی در انتخابات بدون کسب موافقت لازم، جعل اسناد رسمی و تحریک مردم علیه نیروهای مسلح اشاره شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها