مجهز شدن برنامه فتوشاپ به هوش مصنوعی

مجهز شدن برنامه فتوشاپ به هوش مصنوعی
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 12:34

تازه ترین نسخه از برنامه ویرایش عکس فتوشاپ که به هوش مصنوعی مجهز است در دسترس عموم قرار گرفت. نسخه اولیه این برنامه در ماه نوامبر عرضه شده بود.

العالم - فضای مجازی

به گزارش اسلش گیر، قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ که در نسخه ۱۹.۱ آن عرضه شده انتخاب شی یا Select Subject نام دارد.

شرکت ادوبی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خاص خود موسوم به Sensei این قابلیت را به برنامه فتوشاپ اضافه کرده است. با استفاده از قابلیت یادشده می توان شی خاصی را در یک عکس یا تصویر از پس زمینه اش جدا کرد.

این کار تا به حال به طور دستی و با استفاده از ابزار متنوعی که در فتوشاپ وجود دارد، صورت می گرفت و از جمله کارهای وقت گیر در برنامه فتوشاپ بود. اما از این پس چنین کاری با سرعت بالایی صورت می گیرد.

ادوبی می گوید در آینده قابلیت های هوش مصنوعی فتوشاپ باز هم بیشتر می شود تا کاربران و گرافیست ها بتوانند با سرعت بیشتری طرح های خود را تکمیل کنند و از اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.

قابلیت Select Subject به گونه ای طراحی شده که کاربر می تواند تمامی اشیا و اشخاص موجود در یک تصویر را انتخاب کند تا آنها به سرعت از پس زمینه جدا شوند. البته اگر در جریان این فرایند بخش هایی از پس زمینه به اشتباه توسط هوش مصنوعی انتخاب شوند کاربر می تواند با استفاده از ابزار Subtract from Selection به سرعت این مشکل را برطرف کند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها