درخواست سازمان ملل برای بررسی اردوگاه های در دست احداث برای روهینگیا

درخواست سازمان ملل برای بررسی اردوگاه های در دست احداث برای روهینگیا
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 16:15

سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه از میانمار خواست به نمایندگان آژانس های امداد اجازه بدهد از اردوگاه هایی که برای اسکان ده ها هزار آوارۀ روهینگیا ساخته است ، دیدن کنند.

العالم - آسیا

هیأتی بین المللی چندی پیش از اردوگاه "تائونگ پیو لِتوِه" در بیرون از شهر "مائونگداو" نزدیک مرز میانمار با بنگلادش دیدن کرد و ویدیوی مربوط به این اردوگاه نشان می دهد که خانه ها از چوب لمینت و روی یک زمین سنگی ساخته شده است و دور تا دور اردوگاه دیواری کشیده شده است که روی دیوار سیم خاردار وجود دارد.

بنگلادش دیروز سه شنبه بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار را به علت کامل نشدن لیست اسامی آوارگانی که باید به کشور خود بازگردند ، به تعویق انداخت ولی سازمان ملل اعلام می کند که هنوز امنیت آوارگان تضمین نشده است.

"جاستین فورسیت" معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسیف) اعلام کرد : تا زمان تضمین امنیت کودکانی که به میانمار بازخواهند گشت ، سخن گفتن درباره بازگرداندن آنها نابجاست .

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد که میانمار از ورود امدادگران ، خبرنگاران و ناظران مستقل به این کشور برای دیدن کردن از اردوگاه ها جلوگیری می کند.

کمیساریای پناهندگان از میانمار خواسته است که اجازه رسیدن کمک های بشردوستانه اولیه به دست مردم استان راخین را بدهد.

بیش از 688 هزار نفر از مسلمانان روهینگیای میانمار با آغاز عملیات نظامی ارتش در روز 25 اوت 2017 به بنگلادش فرار کرده اند.

یک اردوگاه در دست احداث برای روهینگیا در میانمار

اردوگاهی دیگر که برای روهینگیا ساخته می شود

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها