فرستاده سازمان ملل یمن را بی نتیجه ترک کرد

فرستاده سازمان ملل یمن را بی نتیجه ترک کرد
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 16:29

جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد به يمن بدون اينكه موفق به پايان دادن شورش لشگر سوم گارد رياست جمهوري شود، اين كشور را ترك كرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مردم در صنعاء پايتخت يمن و شهرهاي ديگر این کشور در اعتراض به تداوم فعاليت بازمانده هاي رژيم سابق و حمايت آمريكا و عربستان از علي عبدالله صالح دیکتاتور سابق براي ابقاي در صحنه سياسي تظاهرات کردند.

معترضان يمني بیش از يك سال است که خواستار كناره گيري علي عبدالله صالح از قدرت، محاكمه وي و مسئولان رژيمش هستند و دست داشتن وي در وقايع خونين كشور را محكوم مي كنند.

یک فعالي يمني در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ما افزايش فعاليت القاعده در مناطق جنوبي و شمالي يمن را محكوم مي كنيم و خواستار كناره گيري بازمانده هاي رژيم علي عبدالله صالح از قدرت هستيم.

بسياري از جوانان انقلابي يمن امضا كنندگان توافقنامه رياض را عامل ابقاي صالح در صحنه سياسي مي دانند و آمريكا و عربستان را به حمايت از علي عبدالله صالح براي به دست گرفتن بسياري از امور كشور پس از كناره گيري از قدرت متهم مي كنند.

"لؤي الشامي" يكي از وكلاي مدافع جوانان انقلابي در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آمريكا از رژيم سابق يمن حمايت مي كند و براي تحميل اين رژيم به ملت يمن تلاش مي كند. آمريكا توافقنامه رياض را به يمن تحميل كرد، توافقنامه اي كه باعث بقاي احمد پسر علي عبدالله صالح و ديگر عوامل فاسد رژيم وي در قدرت شده است.

"عبدالله دوبله" نويسنده و تحليلگر سياسي يمني نیز گفت: مدارك موجود نشان مي دهد كه علي عبدالله صالح و خانواده وي كه كنترل مراكز نظامي و امنيتي را در دست دارند، در برخي درگيري ها و ناامني ها دست دارند تا مانع انتقال قدرت شوند.

اين در حالي است كه جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به يمن نتوانست شورش فرمانده لشگر سوم گارد رياست جمهوري را فرونشاند.

عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري يمن حكم عزل فرمانده لشگر سوم گارد رياست جمهوري را كه برادر زاده علي عبدالله صالح است، صادر كرده است؛ اما فرمانده اين لشگر از اجراي حكم رئيس جمهوري سر باز مي زند. 

05/28-01:45   

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها