افزایش قربانیان تروریسم پس از ورود ناظران به سوریه

افزایش قربانیان تروریسم پس از ورود ناظران به سوریه
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 17:37

پس از ورود ناظران سازمان ملل به سوريه حملات تروريستي در آن افزايش يافته که جنايت روستاي الحوله آخرين اين حملات است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سوري ها به اين نتيجه رسيده اند كه هرگاه نشانه هاي راه حلي داخلي براي حل بحران ظاهر مي شود يا صحبت از برگزاري نشست رسمي شوراي امنيت مي شود، گروهك هاي تروريستي به عمليات خود شدت مي بخشند.

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، از زمان ورود ناظران بين المللي به سوريه، جنايت اخير گروهك هاي تروريستي در روستای الحوله بزرگ ترين جنايت در این کشور محسوب مي شود .

دولت سوريه معتقد است كه اين فاجعه به منظور به شكست كشاندن ماموريت كوفي عنان و زمينه سازي دخالت نظامي بيگانگان در سوريه  انجام شده است.

"جهاد مقدسي"سخنگوي وزارت خارجه سوريه گفت: زمان اين حملات مشكوك است و علت آن یا برگزاري جلسه شوراي امنيت است يا ورود  كوفي عنان فرستاده سازمان ملل طي چند روز آينده به سوريه.

وي افزود: در واقع اين عمليات، به منظور ضربه زدن به فرایند سياسي صورت مي گيرد كه دولت سوريه به آن متعهد و پايبند شده است. هر كسي كه آتش بس را به هم مي زند، چه كشورهاي ميزبان گروه هاي مسلح ، چه كساني كه سلاح قاچاق مي كنند ، كساني كه حمايت مالي از گروه هاي تروريستي را در دستور كار قرار داده اند و آنهایی كه ارعاب و تهديد مي كنند، در اين فاجعه و ريخته شدن خون مردم سوريه شريك و سهيم هستند.

بر اساس این گزارش، افكارعمومي در سوريه بر ضرورت برخورد قاطعانه با همه شيوه هاي تروريسم تاكيد دارد و فرصت ندادن به عاملان به كارگيري بحران انساني براي پيشبرد اهداف سياسي را خواستار هستند.

يكي از شهروندان سوريه در گفت وگو با خبرنگار العالم ضمن محکومیت جنایت الحوله و تقبیح کشتار زنان و کودکان، گفت: از ارتش و نيروهاي امنيتي مي خواهيم نيروهاي مسلح را با تمام قوا عليه اين گروه ها به كار گيرند.

ناظران بر اين باورند كه فاجعه هايي نظير فاجعه الحوله به هيچ وجه به نفع نظام سوريه نيست، به همين جهت نظام سوريه به آتش بس پايبند است و بر اساس طرح كوفي عنان با استقرار ناظران بين المللي در اين كشور موافقت كرده ، همچنین در چنین شرايطی انتخابات را برگزار كرده است.

در اين ميان و در حالي كه ماموريت ناظران بين المللي به مراحلي پيشرفته رسيده بود، برخي از بيگانگان در پي به ناكامي كشاندن ماموريت عنان برآمدند؛ همان گونه كه پيش از  این، ماموريت ناظران عرب را به ناكامي كشاندند تا به اين طريق ، بحران سوريه را به سمت بين المللي شدن و دخالت نظامي بيگانگان بكشانند.

28/05-01:38

 

 



پربیننده ترین خبرها