مهم‌ترین عامل بیماری فشار خون چیست؟

مهم‌ترین عامل بیماری فشار خون چیست؟
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 22:12

متخصص طب ایرانی با بیان اینکه فشار خون یکی از بیماری‌های رایج‌ و خطرناک‌ است، گفت: علاوه بر استرس و اضطراب، سابقه ژنتیکی، نارسایی‌های قلبی و کلیوی و تغذیه نامناسب از دیگر عوامل بروز این بیماری هستند.

العالم _ علمی

محمود قادری متخصص طب ایرانی با بیان اینکه امروزه بیماری فشار خون رایج‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین بیماری محسوب می‌شود،‌ گفت:‌ در بحث عوامل بروز این بیماری چند عامل نقش اساسی دارد.

وی عوامل ایجاد بیماری فشار خون را استرس و اضطراب، سابقه ژنتیکی، نارسایی‌های قلبی و کلیوی،‌ مشکلات غده تیروئید،‌ تغذیه نامناسب، کم تحرکی (چاقی) عنوان کرد.قادری در ادامه افزود: عوامل ایجاد این بیماری استعمال دخانیات و مواد مخدر،‌ تصلب شرائین، مصرف زیاد قرص‌های ضد بارداری در بانوان و آلودگی هوا هستند.

متخصص طب ایرانی در خصوص پیشگیری و درمان بیماری فشار خون گفت:‌ علاوه بر پرهیز از عواملی که باعث ایجاد و تشدید این بیماری می‌شود، کاهش استرس و کنترل تنش‌های عصبی، روحی و روانی نقش مؤثری در درمان دارند.وی همچنین اندازه‌گیری به موقع و مرتب فشار خون را امری مهم برشمرد و افزود: انجام آزمای‌هایش دوره‌ای برای بررسی وضعیت قند، چربی خون، سلامتی کلیه‌ها و غده تیروئید امری ضروری است.

قادری گفت: ورزش و تحرک کافی، مصرف کم نمک و پرهیز از استعمال سیگار، الکل، مواد مخدر و کاهش چربی‌های اشباع و کلسترول به همراه رژیم غذایی مناسب (استفاده از میوه و سبزیجات) در کاهش فشار خون نقش مهمی دارند.متخصص طب تغذیه مناسب در کاهش فشار خون را امری مهم خواند و بیان داشت: چای ترش، آناناس، قارچ و آفتابگردان برای درمان این بیماری مهم است. همچنین نور خورشید در کاهش فشار خون نقش دارد.

وی توصیه کرد:‌ گل گاوزبان در تشدید بیماری فشار خون نقش مهمی دارد، لذا برای جلوگیری از تبعات آن باید با لیموترش میل شود. همچنین زالودرمانی راه بسیار مناسبی برای درمان است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها