ترکیه از گسترش عملیات در سوریه سخن می‌گوید

ترکیه از گسترش عملیات در سوریه سخن می‌گوید
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 00:43

وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد احتمال عملیات نظامی ترکیه در منبج و شرق رود فرات در سوریه وجود دارد.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی از پاریس، مولود چاووش اوغلو در سخنانی به احتمال عملیات نظامی دیگر ترکیه در منبج و شرق رود فرات در سوریه همانند عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین اشاره کرد.

چاووش اوغلو در حاشیه نشستی که در سطح وزیران امور خارجه برخی کشور با عنوان  همکاری بین المللی برای مبارزه با فرار استفاده کنندگان تسلیحات شیمیایی از مجازات  در پاریس برگزار شد درباره عملیات شاخه زیتون ارتش سوریه در منطقه عفرین سوریه گفت: ما اکنون گروه های تروریستی را در منطقه عفرین هدف قرار می دهیم و ممکن است در آینده عملیات نظامی مشابهی در منبج و شرق رود فرات در سوریه انجام دهیم. آمریکا وعده های زیادی به ما داده ولی به هیچ یک از آن ها عمل نکرده است. این چیزی است که من در دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود به طور شفاف به آن اشاره کردم.

وی افزود گروه های تروریستی موجود در مناطق مرزی تهدیدی برای ترکیه هستند و هیچ کشوری اجازه نمی دهد که عناصر تروریستی در مناطق مرزی آن جولان بدهند.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت گروه های تروریستی از شهر عفرین سوریه به حملاتی علیه ترکیه مبادرت ورزیدند و عملیات نظامی شاخه زیتون ترکیه علیه تروریست ها در این شهر برای ما بسیار اهمیت دارد. ما در ترکیه، عراق و دیگر کشورها عناصر تروریستی را هدف قرار می دهیم نه کردها را.

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد کردها، ترک ها و عرب ها از عملیات مشترک ارتش ترکیه و (گروه موسوم به)  ارتش آزاد سوریه  در عفرین حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها