نبیل رجب: مخالف اتحاد بحرین و عربستان هستیم

نبیل رجب: مخالف اتحاد بحرین و عربستان هستیم
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 05:30

فعال سياسي بحريني و مدير مرکز حقوق بشر آن مي‌گويد که مخالف شديد اتحاد سياسي بحرين و عربستان است و دست از فعاليت‌هاي مدني‌اش نخواهد کشيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم در حالی که نبیل رجب پس از آزادی از زندان رژیم آل‌خلیفه در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت، احتمال اینکه وی بار دیگر دستگیر و به اتهاماتی دیگر روانه زندان شود بسیار زیاد است.

هم‌زمان محمد الجشي وکیل رجب درباره آزادي وی گفت: نبيل رجب با وثيقه 300 ديناري (300دينار بحرين معادل 800 دلار) آزاد شده است.

اتهامات 3 گانه رجب كه اكنون ممنوع السفر  هم شده درباره توهين به مقامات و مشاركت در تظاهرات غير قانوني است.

وكلاي مدافع رجب خواستار آن شده اند كه اين مسائل ذيل يك مسئله قرار داده شوند. به گفته جشي دادگاه قرار است در 16 ژانويه آتي درباره اين درخواست تصميم گيري كند.

نبيل رجب پس از آزادي اظهار داشت، من به خاطر فعاليت در حوزه دفاع از حقوق بشر بازداشت شدم. وي متعهد شد كه به مطالبه احترام به آزادي ها و  دفاع از ضعفا ادامه دهد.

شايان ذكر است كه رجب مدير مركز حقوق بشر بحرين است كه پنجم ماه مي جاري به اتهام توهين به مقامات در صفحه خود بر تويتر، بازداشت شد. دستگاه قضايي بحرين با قيد وثيقه حكم آزادي وي را در زمينه مسئله مربوط به تويتر صادر كرد؛ او اما در رابطه با دو مسئله ديگر همچنان "قيد توقيف" باقي مانده است که همین مساله نگرانی‌ها درباره دستگیری مجدد وی را تشدید خواهد کرد.

رجب پس از آزادي طي سخناني مطبوعاتي تاكيد كرد كه مطالبات مخالفين بحريني مطالب داخلي است و ارتباطي با ايران ندارد، وي افزود: كسي دنبال اين نيست كه با الگو قرار دادن ايران جمهوري اسلامي برپا كند. مردم به دنبال چيزي هستند كه در فرانسه و انگليس وجود دارد؛ يك نظام مدني دمكراتيك، که به نظر می‌رسد یا نظام مشروطه سلطنتی است و یا یک جمهوری بدون حضور پادشاه.

وي درباره اتحاد با عربستان نيز گفت: ما ضد اتحاد هستيم، ما خواستار اتحاد ميان ملت‌ها پس از برقراري دمكراسي هستيم؛ نه قبل از آن براي حمايت از تاج و تخت‌ها.

وي تاكيد كرد كه بازداشت وي به منظور اعمال فشار بر او و [ديگر] سران [مخالفين] بوده است؛ من اما آن ها را ناكام گذاردم. رجب همچنین با اشاره بر لزوم ادامه فعاليت هاي مخالفين بر استفاده از نقد سازنده به منظور توسعه اين فعاليت‌ها تاكيد كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها