فرمانده کُرد: از ورود ارتش سوریه به منطقه «عفرین» استقبال می‌کنیم

فرمانده کُرد: از ورود ارتش سوریه به منطقه «عفرین» استقبال می‌کنیم
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 11:31

یکی از فرماندهان گروه «یگان‌های مدافع خلق» با استقبال از ورود ارتش سوریه به عفرین، مدعی شد که در این خصوص با دولت سوریه به توافقاتی دست یافته‌اند.

العالم ـ سوریه

یکی از فرماندهان گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد تأکید کرد که در پی ایجاد حکومت در سوریه نیستند.

این فرمانده در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که کُردها بخشی از بافت ملی سوریه هستند و خواستار آن هستند که بخشی از راهکارهای آتی بحران این کشور باشند.

وی افزود: پس از ارائه راهکارهایی از سوی دولت سوریه و در راستای توافقی که با آن داشتیم، از ورود ارتش سوریه به سراسر منطقه عفرین استقبال می‌کنیم.

این مسئول کُرد تصریح کرد: «ما برای دفاع از خود سلاح به دست گرفتیم و با دولت سوریه دشمنی نداریم. مطالبه ما این است که بخشی از روند سیاسی در کشور باشیم».

وی با اشاره به اینکه در زمان مناسب سلاح تحت اختیار خود را به حکومت سوریه بازخواهند گرداند، خاطر نشان کرد که این سلاح تحت مالکیت دولت سوریه است.

این فرمانده با این ادعا که کُردها هیچ گاه در ائتلاف آمریکا نبوده اند، اعلام کرد که هیچ کمکی از ائتلاف دریافت نکرده اند و «سلاحی که در اختیار ماست، متعلق به دولت سوریه است».

وی ادامه داد: «ما علت خروج ناظران از سوی نیروهای روسیه در عفرین را نمی‌فهمیم. این مسئله سؤال زیادی را درباره نقشی که روسیه در اقدامات ترکیه علیه ما دارد، به وجود آورده است».

 مسئول کُردی در پایان اظهار داشت که همه باید بدانند کُردها برنامه های جدایی طلبانه ندارند، بلکه در پی احقاق خود در سوریه هستند.

ترکیه به همراه عناصر تروریستی وابسته به ارتش آزاد از شنبه هفته جاری عملیاتی را تحت عنوان شاخه زیتون در عفرین سوریه علیه نیروهای کُرد آغاز کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها