برای کشف راز حادثه نفتکش سانچی؛

مصاحبه با خدمه کشتی چینی فردا آغاز می شود

مصاحبه با خدمه کشتی چینی فردا آغاز می شود
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 11:55

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مصاحبه با خدمه کشتی کریستال چینی که به نفتکش سانچی برخورد کرد، توسط کمیته ای از فردا (جمعه) شروع می‌شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

هادی حق شناس خاطرنشان کرد که همزمان با بررسی جعبه سیاه دو شناور ایرانی و چینی، از روز جمعه گفتگو با کارکنان خدمه شناور فله بر کریستال برای کشف راز حادثه نفتکش سانچی آغاز می‌شود.

وی در خصوص رمزخوانی جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال اظهار کرد: جعبه سیاه این دو کشتی امروز با حضور نمایندگان کشور‌های ایران، چین، هنگ‌کنگ و پاناما (مالکین و صاحبان پرچم کشتی‌ها) بازگشایی و روند رمزخوانی آن آغاز شد.

معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اطلاعات استخراج‌شده از دو جعبه سیاه (VDR) در اختیار 4 کشور قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند دی‌کدینگ باید طی شود که البته مشکلی وجود ندارد و تنها زمان‌بر است و اطلاعات مختلفی از طریق جعبه سیاه دو کشتی به دست می‌آید و کشور‌ها برای مشورت از سازمان‌های اصلی کشورهایشان اقدام کرده‌اند تا به علل اصلی سانحه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ابتدای پروسه بررسی سانحه تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل سانحه، نمایندگان و متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند و درجریان اقدامات قرار می‌گیرند.

حق‌شناس اضافه کرد: از سازمان جهانی دریانوردی (IMO) نماینده‌ای در کمیته بررسی سانحه سانچی حضور ندارد، اما این کمیته موظف است گزارش مستمر به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها