هماهنگ كننده كل" كميته هماهنگي ملي براي تغيير دمكراتيك " :

مخالفین سوری با عنان دیدار می کنند

مخالفین سوری با عنان دیدار می کنند
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 08:35

العالم،دمشق - هماهنگ كننده كل تشکل مخالفت سوريه موسوم به "كميته هماهنگي ملي براي تغيير دمكراتيك" ضمن اشاره به اينکه مخالفان نظام بشار اسد امروز با کوفي عنان ديدار مي کنند، تاكيد كرد كه شكست طرح كوفي عنان، سوريه را در معرض يك فاجعه قرار مي دهد.

"حسين عبدالعظيم" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت:ما با كوفي عنان در سفر نخستش ديدار كرديم و امروز سه شنبه نيز بنا به درخواست وي با او ديدار خواهيم كرد؛ ما پيوسته با عنان و نماينده اش هماهنگي هايي داريم و با ناظران نيز ديدار داريم، زيرا بايد طرح عنان با موفقيت به انجام برسد.

هماهنگ كننده كل "كميته هماهنگي ملي براي تغيير دمكراتيك"، نظام سوريه را به تلاش‌هاي خطرناك براي شكست طرح عنان و دور زدن آن با ادامه خشونت، خارج نكردن نظامیان از شهرها و آزاد نكردن زندانيان سياسي متهم كرد و گفت: هيچيك از اين بندها هنوز اجرا نشده است، از اين رو نمي توان با نمايندگان دولت با وجود اين خشونت فزاينده ديدار كرد.

عبدالعظیم افزود: ادامه خشونت از سوي دولت طي 16 ماه گذشته منجر به مسلح شدن بعضي و ورود برخي گروه هاي جنايتكار به بحران شد و اگر خشونت رژيم متوقف شود، مي توان خشونت اين گروه ها را متوقف كرد.

وی مدعي شد: هنگامي كه گروه هاي ملي مخالف متقاعد شوند كه شرايط براي گفت وگو و مذاكره با دولت فراهم شده است و آماده گفت وگو خواهيم بود.

هماهنگ كننده كل" كميته هماهنگي ملي براي تغيير دمكراتيك" تاكيد كرد كه مخالفين در ديدار امروز با كوفي عنان پيشنهادهايي را براي برون رفت از بحران ارائه خواهند كرد اما درباره محتواي اين پيشنهادها چيزي نگفت.

ادعای این مخالف سوری در مورد آزاد نکردن زندانیان در حالی صورت می‌گیرد که در 15 ماه گذشته دستکم چهار بار عفو عمومی توسط دولت مرکزی سوریه و شخص رئیس جمهور آن صادر شده و هزاران تن از افرادی که دستشان به خون افراد بی‌گناه و نیروهای دولتی آلوده نشده بود، آزاد شده‌اند.

عبدالعظیم در این گفت‌وگو بدون اشاره به جنایت‌های صورت گرفته توسط گروه‌های سعی کرد تا آنها را کوچک و ناچیز جلوه دهد و اقدامات آنها را انفعالی بداند!

05/28-22:40

 

 

پربیننده ترین خبرها