آلمان تحویل سلاح به ترکیه را به دلیل عملیات «عفرین» معلق کرد

آلمان تحویل سلاح به ترکیه را به دلیل عملیات «عفرین» معلق کرد
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 15:53

دولت آلمان تحویل سلاح به ترکیه را به دلیل عملیات نظامی آنکارا در منطقه عفرین سوریه متوقف کرده است.

العالم- ترکیه 

دولت آلمان اعلام کرده که به دلیل عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه، تحویل تسلیحات به آنکارا را به حالت تعلیق درآورده است.

ترکیه از روز شنبه عملیات موسوم به «شاخه زینتون» را در منطقه کردنشین عفرین سوریه آغاز کرده است. آنکارا اعلام کرده که این عملیات مستقیما علیه تروریست‌ها انجام می‌شود. اما دمشق هرگونه حمله ترکیه به عفرین را «تهاجم» خوانده و آن را محکوم کرده است.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در خصوص عملیات نظامی آنکارا در عفرین ابراز نگرانی کرده و گفته که برلین تصمیم گرفته تا به همین دلیل، تأمین سلاح و بویژه تانک‌های آلمانی «لئوپارد» برای ترکیه را متوقف کند.

نشریه آلمانی «اشپیگل» گزارش کرد، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و زیگمار گابریل به توافق رسیده‌اند که صرفا دولت جدید احتمالی که از طریق ائتلاف حزب «دموکرات مسیحی» و «سوسیال دموکرات» تشکیل می‌شود می‌تواند درباره هرگونه تحویل سلاح به ترکیه تصمیم‌گیری کند.

گابریل به اشپیگل گفت: «با توجه به مباحثات فعلی درباره صادرات تسلیحات، دولت فدرال درباره این موضوع که آلمان نمی‌تواند تسلیحات را به مناطق درگیری ارسال کند کاملا شفاف است».

بنا بر این گزارش، تعلیق تحویل سلاح به ترکیه با هدف کاهش تنش‌ها در جامعه آلمان انجام می‌گیرد چرا که تصاویر تانک‌های لئوپارد آلمانی که ارتش ترکیه از آن در عملیات نظامی علیه عفرین سوریه استفاده می‌کند احساسات مردم آلمان را برانگیخته است.

فارس 

 

پربیننده ترین خبرها