ریابکوف: پاسخ هرگونه تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو را می‌دهیم

ریابکوف: پاسخ هرگونه تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو را می‌دهیم
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 16:58

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد به محض آنکه آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کند، روسیه پاسخ خواهد داد.

العالم - روسیه

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه،  روز پنجشنبه (امروز) در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» گفت، به محض آنکه آمریکا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه مطرح کند، مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد که مسکو از قبل چندین گزینه را برای پاسخگویی به مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها بررسی کرده است.

ریابکوف در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که واشنگتن قصد دارد، لیست‌ تحریم‌های جدیدی را در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن ماه) منتشر کند.

برخی گزارشات رسانه‌ای حاکی از آن است که 50 تاجر نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و چندین شرکت نفت و گاز نیز احتمالاً در این لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار خواهند گرفت.

«سرگئی کیسلیاک» معاون اول رئیس کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه و سفیر سابق روسیه در آمریکا به ایزوستیا گفته است که پاسخ مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا تنها بعد از اعلام تصمیم رسمی واشنگتن، آشکار خواهد شد.

کیسلیاک گفت: «ما باید در وهله اول ببینیم که آنها به طور خاص چه برنامه‌ای دارند. ما همیشه گزینه‌های زیادی داریم اما این  یکی باید یک پاسخ مناسب باشد. این پاسخ نباید به منافع روسیه و چرخه تجاری روسیه آسیب وارد کند. باید ببینیم که آمریکایی‌ها چه چیزی ارائه می‌کنند و سپس تصمیم خواهیم گرفت».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها