معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل بیان کرد؛

نقش مخرب آمریکا در منازعات بین المللی/ رژیم صهیونیستی علاقه ای به صلح نداشته و ندارد

نقش مخرب آمریکا در منازعات بین المللی/ رژیم صهیونیستی علاقه ای به صلح نداشته و ندارد
جمعه 6 بهمن 1396 - 09:20

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل انفعال شورای امنیت را نتیجه مستقیم مانع تراشی آمریکا در این شورا برشمرد و گفت: نقش مخرب آمریکا در منازعات بین المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست.

العالم ـ ایران / سیاسی

اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین تاکید کرد که اشغالگری اسرائیل و ادامه سیاست های توسعه طلبانه، تجاوزگرانه و نژادپرستانه این رژیم عامل اصلی همه درگیری های خاورمیانه است.

 وی از تلاشهای اخیر برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین نمونه از این سیاست ها یاد و این تلاشها را به شدت محکوم کرد.

آل حبیب با یادآوری سوابق رژیم اسرائیل گفت: ما هر بار در اینجا جمع می شویم خبری تازه در مورد شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم می شنویم چرا که این رژیم، به صورت مستمر در پی تحکیم اشغالگری خود و انکار حقوق فلسطینی هاست. 

وی گفت: شهرک سازی های رو به رشد اسرائیل نه تنها تخلف از کنوانسیون چهارم ژنو، بلکه یک جنایت جنگی است که حاکی از این واقعیت است که این رژیم هرگز علاقه ای به صلح ندارد و نداشته است. 

اسحق آل حبیب افزود: نقش مخرب آمریکا در منازعات بین المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست.

وی افزود: آمریکا هرگز در مسئله فلسطین شریکی صادق برای صلح و عدالت نبوده است. جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن که طی سه سال گذشته ادامه یافته است منفعلانه عمل می کند. بمباران های یمن، قحطی و بیماری و نابودی برای مردم یمن به همراه داشته است و بنا به تایید مقامات سازمان ملل متحد بزرگترین قحطی دنیا در چند دهه اخیر را برای آنان رقم زده است. انفعال شورای امنیت نتیجه مستقیم مانع تراشی آمریکای در شورای امنیت است. 

آل حبیب با اشاره به تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن محور بحث های خاورمیانه در شورای امنیت گفت: ظاهرا ایران هراسی برای این دو رژیم به نوعی وسواس و جنون روحی تبدیل شده است، اما در واقع اینها که بر طبل ایران هراسی می کوبند همان هایی هستند که با دلارهای خود در پی خرید یا فروش «تسلیحات زیبای» آمریکایی هستند و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می کنند هیچگونه ارتباطی با صلح و امنیت در خاورمیانه ندارد. 

به گزارش فارس، نماینده ایران با اشاره به تلاش های کشورمان در مبارزه با داعش افزود: واقعیت این است که زمانی که ایران در عراق و سوریه در حال کمک به مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش بود آمریکا و متحدان آن گروه های  تروریستی را مسلح می کردند. 

وی در پایان سخنان خود گفت: ایران حمایت خود از فلسطین را مجددا اعلام می کند و با درک رنج و بی عدالتی که دهه ها در حق فلسطینی ها اعمال شده از حق حاکمیت و تعیین سرنوشت فلسطینی ها و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها