سوروس: پدیده ترامپ موقتی است و 2020 ناپدید خواهد شد/ دولت ترامپ برای جهان خطرناک است

سوروس: پدیده ترامپ موقتی است و 2020 ناپدید خواهد شد/ دولت ترامپ برای جهان خطرناک است
جمعه 6 بهمن 1396 - 09:30

میلیاردر یهودی و متنفذ آمریکایی که روابط سردی با رئیس‌جمهور این کشور دارد، دولت او را «خطری برای جهان» خواند و درباره پایان «پدیده ترامپ» تا سال 2020 صحبت کرد.

العالم ـ آمریکا

«جورج سوروس» که از حامیان سرسخت هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بوده و روابط سردی با دونالد ترامپ دارد، در نشست مجمع جهانی اقتصادی در داووس اظهاراتی علیه رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرد.

این سرمایه‌دار آمریکایی مجارستانی‌تبار، که مدیریت صندوق 26 میلیارد دلاری سوروس و ریاست هیأت مدیره جهانی بنیادهای «جامعه باز» را برعهده دارد، در داووس دولت دونالد ترامپ را «خطری برای جهان» توصیف کرد.

به گزارش بلومبرگ، جورج سوروس با انتقاد از مواضع ترامپ در قبال کره شمالی از خطر احتمال جنگ هسته‌ای آمریکا علیه این کشور سخن گفت.

او گفت: «من دولت ترامپ را خطری برای جهان می‌دانم البته آن(دولت ترامپ) را یک پدیده موقتی که در سال 2020 و شاید هم زودتر ناپدید خواهد شد».

به گزارش فارس، این میلیاردر آمریکایی ادامه داد: «من رئیس‌جمهور ترامپ را به خاطر انگیزه بخشی به حامیان کلیدی خودش تحسین می‌کنم اما او در مقابل ایجاد هر یک حامی برای خودش، تعداد زیادی مخالف درست کرده است. به همین دلیل من انتظار یک پیروزی بزرگ حزب دموکرات را در سال 2018 دارم».

اشاره سوروس به انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا است که ششم نوامبر 2018(15 آبان 1397) برگزار خواهد شد.

در این روز قرار است برای همه 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین 33 کرسی از مجموع 100 کرسی سنای آمریکا رای گیری شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها