وزیر خارجه قطر: تسلیم عربستان نمی‌شویم

وزیر خارجه قطر: تسلیم عربستان نمی‌شویم
جمعه 6 بهمن 1396 - 09:58

وزیر خارجه قطر تأکید کرد شیوه کنونی عربستان برای تسلیم کردن قطر بی‌فایده است و مردم این کشور آماده‌اند تا از حاکمیت کشور خود دفاع کنند.

العالم ـ آسیا

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر اعلام کرد این کشور هرگز در دایره نفوذ عربستان قرار نخواهد گرفت.

محمد بن عبدالرحمن در مصاحبه با سایت فرانسوی «اوپینیون انترناسیونال» گفت: ما دریافته‌ایم که عربستان می‌خواهد قطر تسلیم نفوذ این کشور شود اما این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: قطر، هویت، استقلال و تاریخ خود را دارد و تصمیم‌هایش را کاملا مستقل می‌گیرد و این امر «غیرقابل مذاکره» است، دوحه به این روند ادامه خواهد داد. این شیوه عربستان برای شکستن ما بی‌فایده خواهد بود؛ ملت قطر آماده دفاع از حاکمیت خود است همانگونه که وظیفه ما حمایت از ملتمان است.

محمد بن عبدالرحمن در ادامه گفت: اما ما معتقدیم این گزینه (جنگ) راه‌حل آخر است و باید با سیاست و گفت‌وگو از بحران کنونی خارج شد. ما از زمان آغاز محاصره آماده راه‌حل دیپلماتیک بودیم به این شرط که به حاکمیت ما و قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود؛ اما آیا سعودی‌ها هم آماده مذاکره هستند؟

وزیر خارجه قطر ادامه داد: زمانی که به وضعیت منطقه‌ای و وضعیت یمن و لبنان توجه می‌کنیم ، می‌بینیم که عربستان ثبات منطقه را به هم ریخته نَه قطر.به همین دلیل معتقدیم که ما باید دیدگاه کاملی داشته باشیم و برای درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌ و‌گو راه‌حل پیدا کنیم نه مانند شرایط فعلی با تهدید.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن (2107)  با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و دنبال کردن یک سیاست خارجی «مغایر منافع کشورهای عرب» روابط  خود با این کشور را قطع و  تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور وضع کردند.

پربیننده ترین خبرها