جنگ سفرا میان اسپانیا و ونزوئلا

جنگ سفرا میان اسپانیا و ونزوئلا
شنبه 7 بهمن 1396 - 10:07

دولت اسپانیا در واکنش به اقدام اخیر دولت ونزوئلا، سفیر این کشور در مادرید را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش رویترز، اینیگو مندز دو ویگو سخنگوی دولت اسپانیا در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد، پس از اقدام دولت ونزوئلا در عنصر نامطلوب دانستن سفیر اسپانیا در کاراکاس، دولت اسپانیا نیز اقدام متقابلی را انجام داده و سفیر ونزوئلا در مادرید را عنصر نامطلوب ارزیابی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سفیر ونزوئلا باید ظرف مدت 72 ساعت خاک اسپانیا را ترک کند.

سخنگوی دولت اسپانیا گفت: اصل تلافی در دیپلماسی نشان می دهد که ما همان رفتاری را که با سفیر اسپانیا در ونزوئلا انجام شده، باید به طور متقابل انجام دهیم و سفیر ونزوئلا را عنصر نامطلوب خوانده ایم و از او خواسته ایم تا ظرف 72 ساعت خاک اسپانیا را ترک کند.

دولت ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد که در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه اسپانیا، سفیر این کشور را اخراج کرده است.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مقام های ارشد دولت ونزوئلا اعمال کرده است.

به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرده است که 7 مقام ارشد دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را به اتهام نقض دموکراسی و حقوق بشر در فهرست تحریم قرار داده است. اسپانیا یکی از طراحان اصلی این تحریم ها بوده است.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه اقدام ونزوئلا در اخراج سفیر اسپانیا را محکوم کرده و خواستار بازنگری کاراکاس در این تصمیم و حفظ روابط دیپلماتیک دو جانبه شده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: اتحادیه اروپا قاطعانه تصمیم مقام های ونزوئلا برای عنصر نامطلوب خواندن سفیر اسپانیا در کاراکاس را محکوم می کند.

پربیننده ترین خبرها