کشف گور جمعی با ۷۵ جسد در حویجه عراق

کشف گور جمعی با ۷۵ جسد در حویجه عراق
شنبه 7 بهمن 1396 - 11:49

منابع محلی از کشف یک کور جمعی متعلق به ده‌ها قربانی داعش در حوبجه عراق خبر دادند.

العالم - عراق

سومریه نیوز گزارش داد؛ منابع محلی از کشف یک کور جمعی متعلق به ده‌ها قربانی داعش در حوبجه عراق خبر دادند.

راکان سعید الجبوری، استاندار کرکوک اعلام کرد، این گور شامل ده‌ها جسد متعلق به نیروهای امنیتی و غیرنظامی که به دست داعش اعدام شدند، است.

وی گفت: ساکنان محلی، نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی را در جریان گور جمعی مذکور که شامل بیش از ۷۵ جسد است قرار دادند. این افراد توسط گروه تروریستی داعش در زمان کنترل این گروه بر حویجه و نواحی آن، اعدام شدند.

الجبوری افزود: این گور چهاردهمین گور جمعی کشف شده در این منطقه است و نشان دهنده میزان فاجعه‌ای است که بر ساکنان جنوب و غرب کرکوک وارد آمده است.

وی با بیان اینکه گورهای دیگری در مناطق تماس بین نیروهای پیشمرگ و داعش وجود دارند که هنوز شناسایی نشده‌اند، تصریح کرد: داعش در این مناطق مین‌هایی کاشته که ساکنان به هنگام فرار از دست این گروه تروریستی به وسیله آنها کشته می‌شدند.

استاندار کرکوک از جامعه بین‌الملل، کمیساریای حقوق بشر و دولت عراق خواست گورهای جمعی را شناسایی و از میزان فاجعه انسانی وارده بر ساکنان جنوب و غرب کرکوک اطمینان حاصل کنند.

برهان مزهر العاصی، از اعضای شورای استانداری کرکوک نیز تاکید کرد، اجساد موجود در این گور شامل افرادی است که در حال فرار از دست داعش که به گلوله بسته شده‌اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها