ادامه بمباران عفرین توسط توپخانه های ترکیه

ادامه بمباران عفرین توسط توپخانه های ترکیه
شنبه 7 بهمن 1396 - 13:04

در درگیری های ادامه دار ارتش ترکیه و گروه های وابسته بدان با نیروهای  کرد، درمنطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه ، سه سرباز کشته و سه تانک ارتش ترکیه منهدم شد.

العالم - سوريه

این در حالی است که دولت خودگردان منطقه عفرین، ازدولت سوریه خواست  مرزهایش را از حمله ترک ها حمایت کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز بر ادامه درگیری ها حمله به منبج پس از عفرین تاکید کرد.

دیده بان حقوق بشر نیز گفت: درساعت های اخیر، سه سرباز ترک کشته شدند . نیروهای کرد نیز ویدئویی از دو جسد، مهمات و سلاح پخش کردند.

برخی پایگاه های کرد نیز از انهدام سه تانک ترکیه که در صدد پیشروی به سوی محورهای راجو و منطقه بلبله در روستای عبیدان و کشته شدن سرنشینان آن خبر دادند.

در همین اثنا، بیانیه ای در پایگاه رسمی منطقه عفرین به نام دولت خودگردان صادر شد که از دولت سوریه می خواست از مرزهایش در برابر حمله ترک ها حمایت کند و دولت سوریه باید برای تامین امنیت منطقه، نیروهایش را مستقر گرداند.

این بیانیه افزود: منطقه عفرین بخشی جدا نشدنی از سوریه است که مورد حملات دولت ترکیه قرار گرفته و در صدد تجزیه مناطق بیشتری از خاک سوریه است.

"عثمان الشیخ عیسی " عضو شورای اجرایی استان عفرین نیز از دولت سوریه  خواست برای جلوگیری از بمباران منطقه توسط جنگنده های ترکیه مداخله کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز از ادامه حمله به عفرین خبر داد داد و در بازدید از مقر فرماندهی عملیات استان مرزی هاتای گفت هدف از این عملیات؛ پاکسازی عفرین از تروریست هاست .

217

پربیننده ترین خبرها