زنگنه:

شرکای خارج نشین زنجانی ریالی از بدهی او را نپرداخته اند

شرکای خارج نشین زنجانی ریالی از بدهی او را نپرداخته اند
شنبه 7 بهمن 1396 - 13:26

وزیر نفت با بیان این که بدهی بابک زنجانی به حدود 3.5 میلیارد دلار رسیده است، گفت: شرکای بابک زنجانی که در خارج از کشور بسر می برند، در تماس با قوه قضاییه و دستگاه اطلاعاتی کشور از آمادگی خود برای پرداخت بدهی وی خبر داده اند اما تاکنون پولی از سوی آنان پرداخت نشده است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بیژن زنگنه روز شنبه در حاشیه نشست مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه و در پاسخ به سوالی در باره ادعای جدید شریکان بابک زنجانی برای پرداخت بدهی وی، اظهار داشت: آنان این مساله را با قوه قضاییه و دستگاه اطلاعاتی کشور مطرح کرده اند که حاضرند پول را بدهند.
وزیر نفت اضافه کرد: آنها مذاکراتی را نیز انجام داده اند اما تاکنون پولی پرداخت نشده است. 
وی با بیان این که میزان بدهی بابک زنجانی با احتساب سود آن به حدود 3.5 میلیارد دلار رسیده است، ادامه داد: قوه قضاییه برای بخشی از این بدهی، حکم داده است، و ما درخواستی را برای قطعی کردن بقیه این بدهی ارایه کرده ایم.
وزیر نفت گفت: دارایی هایی که از وی کشف و به وزارت نفت منتقل شده حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش ایرنا، بدهکار بزرگ نفتی، بارها وعده پرداخت بدهی هنگفت خود را مطرح کرده اما این وعده ها هیچگاه محقق نشده است.
بابک زنجانی بارها تحریم ها را برای طفره رفتن از پرداخت بدهی بهانه کرده بود اما با توجه به رفع تحریم ها، دیگر برای فرار از پرداخت بدهی خود بهانه ای ندارد.
خودداری این متهم در پرداخت مطالبات سبب شده است، اموال وی به مزایده گذاشته تا بخشی از بدهی وی تسویه شود؛ هر چند گفته می شود اموال وی فقط تا 600 میلیون یورو از بدهی وی را پوشش می دهد.
در سال های گذشته، زنجانی و شرکایش، بارها با هدف ایجاد فرصت برای خود و وقت کشی اعلام کرده اند در بانک های داخلی و خارجی، مبالغ ارزی کلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند. 
آنها، هر بار نیز با معرفی یک بانک خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزی، خواهان وصول مطالبات شرکت ملی نفت ایران از آن محل شده اند که البته پس از بررسی بانک مرکزی، واهی بودن ادعای بابک زنجانی و خالی بودن حساب های معرفی شده آشکار شده است.
همچنین دی ماه پارسال یکی از شرکای مهم وی به نام «ع.ز» در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی بازداشت و به مقام های قضایی کشور تحویل شد.
این متهم، پیشتر در مالزی شناسایی شد اما توانست به آمریکای مرکزی متواری و مخفی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها