ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مصر امروز به پایان می‌رسد

ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مصر امروز به پایان می‌رسد
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 11:04

ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر امروز در حالی به پایان می‌رسد که تنها «عبدالفتاح السیسی» تا به این لحظه در کمیته ملی انتخابات ثبت‌نام کرده است.

العالم- مصر 

کمیته ملی انتخابات مصر ظهر امروز دوشنبه را آخرین مهلت برای ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

رسانه‌های مصری پیش‌بینی کرده‌اند که با انصراف «خالد علی» وکیل حقوقی مصر از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری و بازداشت «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد کل ارتش مصر به اتهام تخلف از قوانین نظامی، فرد دیگری در کمیته‌ انتخابات ثبت‌نام نکند و السیسی بدون رقیب باقی بماند.

اخیرا هیأت عالی حزب لیبرال الوفد نیز با ثبت‌نام «سید بدوی» رئیس این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کرد.

پیش از این «محمد بهاء الدین ابوشقه» سخنگوی ستاد انتخاباتی السیسی گفت که با وجود یک نامزد در انتخابات چیزی تغییر نخواهد کرد و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

ابوشقه افزود که ما امیدوار هستیم شاهد رقابت حقیقی چند نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی باشیم.

طبق اعلام «لاشین ابراهیم» رئیس کمیته ملی انتخابات مصر، مصری‌های مقیم خارج طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفند) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

ابراهیم همچنین گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل کشور نیز طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین) برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، این انتخابات طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت) در داخل کشور و ۲۴ و ۲۶ آوریل(۴ تا ۶ اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

تاکنون رقبای جدی السیسی به نوعی کنار زده شده‌اند. «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر که برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرده بود هفته گذشته به اتهام تخلف از قوانین نظامی بازداشت و از صحنه رقابت حذف شد.

پیشتر نیز «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دولت «حُسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر نیز که برای نامزدی اعلام تمایل کرده بود، تحت فشارها انصراف داده بود. 

فارس 

پربیننده ترین خبرها