کدخدایی: شورای نگهبان الحاق به «پالرمو» را بر اساس رویه جاری بررسی می‌کند

کدخدایی: شورای نگهبان الحاق به «پالرمو» را بر اساس رویه جاری بررسی می‌کند
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 12:26

سخنگوی شورای نگهبان گفت: الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم و FATF بر اساس رویه جاری شورای نگهبان با موازین شرع و قانون اساسی مورد مطابقت قرار می‌گیرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه مصوب مجلس در زمینه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی ـ موسوم به کنوانسیون پالرمو ـ گفت: چهار لایحه بین‌المللی حقوقی به مجلس رفته است که از این میان تاکنون تنها مصوبه کنوانسیون پالرمو به رأی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این باره، رویکردهای متفاوتی وجود دارد؛ مقامات امنیتی یک نگرانی‌هایی دارند و دوستان حقوقی نیز دغدغه‌های مربوط به خود را دارند و بر روی این نقطه‌نظرات بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

کدخدایی گفت: یک نگاه این است که اگر FATF بخواهد رویه سابق خود را ادامه دهد، در این اوضاع و احوال اقتصادی مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت، قرار شده است که دوستان حقوقی ما با سرپرستی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جلساتی داشته باشند و همه آثار حقوقی این چهار لایحه را از جمله الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو استخراج کنند و جمع‌بندی را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دهند تا آنها در این باره تصمیم‌‌گیری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قطعاً ما هم در شورا اگر مصوبات به ما واصل شود، بر اساس، همین رویه جاری خود آن را با موازین شرع و قانون اساسی تطبیق خواهیم داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها