نشست سوچی برای حل بحران سوریه به تعویق افتاد

نشست سوچی برای حل بحران سوریه به تعویق افتاد
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 12:04

منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که نشست سوچی که قرار بود برای مذاکره طرف‌های سوری برگزار شود، به تعویق افتاده است.

العالم _ سوریه

قرار بود امروز سه شنبه پس از گذشت هفت سال از جنگ سوریه، بار دیگر سوریها به میز گفت‌وگوی ملی باز گردند.

روسیه اما اعلام کرد که  آغاز نشست سوچی برای حل بحران سوریه به دلیل اختلاف بین استفان دی‌میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با روسیه و ترکیه به تعویق افتاد.

 خبرنگار العالم گزارش داد؛ هیئت مخالفان سوری همچنان در فرودگاه سوچی است و در اعتراض به عناوین و موضوع کنفرانس سوچی حاضر به خروج از فرودگاه برای حضور در نشست سوچی نیست .

هیئت مذاکره کننده ترکیه به علت مخالفت با موضوع تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه از کنفرانس سوچی خارج شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد: مراسم افتتاح کنفرانس سوچی به علت آن که منتظر ورود تعدادی از شرکت کنندگان و ناظران هستیم با تاخیر صورت گرفت.

همچنین این وزارت خانه افزود: یکی از گروه های معارض مسلح سوری که وارد سوچی شده است شروط اضافی را برای حضور در کنفرانس سوچی مطرح کرده است.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود متعهد شد مشکل خروج هیئت ترکیه ای از نشست سوچی را حل کند و معارضانی را که ورود در این نشست را رد کردند به حضور در آن ترغیب کند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره زمان برگزاری مجدد این جلسه منتشر نشده است.

قرار بود ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی، فعالیتهای مربوط به نشست سوچی با مشارکت بیش از 1500 شخصیت سوریه آغاز شود.

همچنین قرار بود سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سخنرانی رئیس جمهور این کشور و دی میستورا، نیز متن سخنرانی سازمان ملل را قرائت کنند و پس از آن سالنهای کنفرانس بسته شود تا بحث و گفت‌وگو و رأی گیری در کمیته ها آغاز و پس از آن مقدمات بیانیه پایانی فراهم شود.

پربیننده ترین خبرها