لاریجانی: کسی در مجلس مانع سوال از روحانی نیست

لاریجانی: کسی در مجلس مانع سوال از روحانی نیست
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 13:37

علی لاریجانی گفت که کسی مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست. این در حالی است که در ماه‌های گذشته برخی نمایندگان اعلام کردند رئیس مجلس مانع سئوال از روحانی است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 10 بهمن) پارلمان در پاسخ به تذکر حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس که گفته بود اجازه ندادن هیئت‌رئیسه مجلس برای حضور رئیس‌جمهور در مجلس باعث ایجاد ناآرامی‌های خیابانی شده بود، خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم این را می‌گویید و عدم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را عامل اغتشاش می‌دانید.

وی افزود: سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی مطرح بود و ما از قبل موضوع را پیگیری کردیم، در جریان هستید که نمایندگانی از مجلس، قوه‌قضائیه و دولت در تلاش هستند تا موضوع حل شود  و گزارش هم در صحن مجلس مطرح شد.

لاریجانی خطاب به نماینده مشهد گفت: کسی مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست، چرا که شما  کار مجلس  را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟

به گزارش تسنیم، چند ماه پیش 180 تن از نمایندگان مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری را تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کرده‌اند اما هیئت‌رئیسه هنوز این طرح را اعلام وصول نکرده است؛ طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور می‌بایست پس از ارائه به هیئت‌رئیسه از سوی نمایندگان سؤال‌کننده، اعلام صول شده و یک هفته بعد از آن در صحن پارلمان مطرح شود.  

برخی نمایندگان مجلس پیشتر اعلام کرده‌اند بودند که رئیس مجلس مانع وصول طرح سئوال از رئیس جمهور بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها