پوتین: فهرست تحریم‌های جدید آمریکا به روابط دوجانبه آسیب می‌رساند

پوتین: فهرست تحریم‌های جدید آمریکا به روابط دوجانبه آسیب می‌رساند
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 15:57

رئیس جمهوری روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو را گامی خصمانه خواند و تأکید کرد که این اقدام روابط دوجانبه با واشنگتن را به مخاطره انداخته است.

العالم - روسیه

«ولادیمیر پوتین» در نشست با نمایندگان ستادهای انتخاباتی خود در مسکو تأکید کرد که فهرست جدیدی که آمریکا تحت عنوان «فهرست کرملین» منتشر کرده و تحریم‌هایی را علیه این فهرست اعلام کرده، به روابط میان مسکو و واشنگتن آسیب خواهد رساند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در فهرست تحریم قرار داد.

بنا بر اعلام خبرگزاری «اسپوتنیک»، خزانه‌داری آمریکا فهرستی را متشکل از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس منتشر کرده که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که انتشار این فهرست به معنی قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم نیست، اما رسانه‌های روسیه نوشته‌اند نفرات مندرج در این فهرست ممکن است در آینده مشمول تحریم‌های جدید شوند.

رئیس‌جمهوری روسیه در جمع نمایندگان ستادهای انتخاباتی خود در مسکو به حالت تمسخر گفت: «خیلی ناراحتم که نام من در این فهرست کرملین نیست».

پوتین ادامه داد: «این اقدام آمریکا اقدامی خصمانه است که روابط میان دو کشور را خدشه‌دار خواهد کرد...اما روسیه به دنبال ارتقاء روابط دوجانبه است به همین دلیل در حال حاضر تصمیمی برای انتقام گرفتن ندارد».

پوتین با اشاره به بی‌تفاوتی مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اینگونه اقدامات گفت: «واق واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمی‌کند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها