جابری انصاری در گفتگو با شبکه العالم:

کنفرانس سوچی گامی مهم برای حل سیاسی بحران سوریه است / عدم حضور برخی گروه ها تاثیری بر روند مذاکرات ندارد

کنفرانس سوچی گامی مهم برای حل سیاسی بحران سوریه است / عدم حضور برخی گروه ها تاثیری بر روند مذاکرات ندارد
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 18:09

معاون ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار با نماینده چین در امور سوریه در حاشیه کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی آخرین تحولات سوریه را بررسی کردند.

العالم . سوریه

حسین جابری انصاری و شیه شیائو یوان بر لزوم همکاری میان ایران و چین در چارچوب پایان دادن به بحران سوریه و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

معاون ارشد وزیر خارجه در مسائل ویژه سیاسی تاکید کرد که این کنفرانس گامی مهم به سمت راه حل سیاسی در سوریه است و عدم حضور برخی بر روند کنفرانس تاثیری نخواهد گذاشت زیرا اکثریت ملت سوریه در آن حضور دارند.

وی افزود: از لحاظ سیاسی، نمی توان ترکیه را تحت فشار بگذاریم تا مخالفان را وادار کند که در کنفرانس حضور داشته باشند اما در مقابل ما می دانیم که ترکیه بر برخی گروههای مخالف تاثیر دارد.

حسین جابری انصاری افزود: عدم حضور برخی گروه ها بر روند کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی تاثیر نخواهد گذاشت؛ زیرا حاضران نماینده تمام اقشار  ملت سوریه هستند.

وی گفت: ترکیه تاثیری مهم بر برخی طرفهای مخالف سوریه دارد که در ترکیه حضور دارند و از همان ابتدا طی مذاکرات استانه و کنفرانس سوچی از ترکیه خواستیم که مخالفان سوریه نیز در کنفرانس شرکت کنند. 

معاون وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: سوچی جایگزین ژنو نیست بلکه مانند آستانه برای تکمیل تلاش هاست و ما می کوشیم تا این کنفرانس سازنده باشد. و ممکن است اختلافاتی میان طرفهای ضامن وجود داشته باشد اما این اختلافات حل و فصل می شوند.

وي افزود: باید ملت سوريه پیروز شود و امیدواریم که صلح به سوریه بازگردد و ایران بنا به درخواست دولت سوریه وارد شد و هر زمان که دولت سوریه از او بخواهد، خارج می شود.

210

پربیننده ترین خبرها