اردوغان: ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست

اردوغان: ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 19:16

رئیس جمهور ترکیه ادعا کرده است که ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست بلکه یک سازمان ملی است که از سرزمین سوریه دفاع می کند.

العالم - سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی گفت: ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست، بلکه یک سازمان ملی است که در حال دفاع از سرزمین خود است.

وی در جمع نمایندگان حزب عدالت و توسعه، از حزب جمهوریخواه ترکیه به خاطر تروریستی دانستن ارتش آزاد سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت: ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست، بلکه یک سازمان ملی است که افراد آن از اقوام و قبایل مختلف هستند و روحیه دفاع از سرزمین شان را دارند.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: سربازان ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه به طور مشترک در حال مبارزه علیه سازمان تروریستی پ ک ک- وای پی جی هستند.

اردوغان گفت: در جریان عملیات شاخه زیتون، در مجموع 16 نیروی ارتش آزاد سوریه کشته و 100 نفر دیگر زخمی شده اند.

وی همچنین از شهروندان سوری که در ترکیه زندگی می کنند و برای پیوستن به ارتش و شرکت در عملیات عفرین اعلام آمادگی کرده اند، تشکر نمود.

وی بار دیگر به این مساله اشاره کرده است که ترکیه به تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه احترام می گذارد. رئیس جمهور ترکیه گفت: ما به خاک هیچ کشوری چشم ندوخته ایم. ترکیه قاطعانه به مقابله علیه تروریسم ادامه می دهد تا مرزهای جنوبی خود را امن نگه دارد.

اردوغان درباره اینکه عملیات شاخه زیتون چه زمانی به پایان خواهد رسید، گفت: ما هرگز این عملیات را متوقف نخواهیم کرد مگر آنکه تهدیدات تروریستی در طول مرزهای ما به طور کامل از بین برود و 3.5 میلیون آواره سوری که هم اکنون در کشور ما هستند، به طور امن به خانه هایشان بازگردند.

ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است ولی دولت دمشق پیش از این نسبت به این اقدام آنکارا اعتراض کرده و آن را تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی خود دانسته است.

پربیننده ترین خبرها