النهضه تونس انتساب سلفيها به خودرا ردكرد

النهضه تونس انتساب سلفيها به خودرا ردكرد
شنبه 13 خرداد 1391 - 02:57

تونس(العالم)- عضو دفتر سياسي جنبش النهضه تونس (حزب حاکم) اين اتهام را كه سلفي ها با اين جنبش مرتبط و شاخه امنيتي آن هستند، واهي دانست.

علي بن عرفه روز شنبه به شبكه خبري العالم گفت: برخي مي خواهند ضمن مرتبط دانستن النهضه و سلفي ها با يكديگر، سلفي ها را بازوي جنبش معرفي نموده و به اين دليل، النهضه را نيز به القاعده پيوند دهند اما اين اتهام ها واهي است.

به گفته اين شخصيت تونسي، پذيرفتن اين موضوع كه سلفي ها بازوي امنيتي جنبش هستند از نظر عقلي امري دشوار است چون آنان در تونس مانند ساير كشورهاي عربي به عنوان يك جريان سياسي فعاليت مي كنند و به تازگي به خاطر خلاء ديني در كشور ظهور يافته اند.

بن عرفه گفت: جنبش النهضه يك جنبش دموكراتيك است كه نظام آن را به رسميت شناخته و برخي احزاب سياسي لائيك با آن هم پيمان هستند. گرچه در دوران زين العابدين بن علي رييس جمهوري مخلوع تونس مورد هجوم واقع شد و تلاش زيادي به منظور ريشه كني آن صورت گرفت.

به گفته وي، به خاطر ضرباتي كه به جريان ديني و دانشگاه الزيتونه به عنوان سمبل آن وارد شد، همچنين به خاطر تعطيلي مساجد و پيگرد داعيه داران اسلامي، جريان سلفي در سايه تاثير برخي شبكه هاي ماهواره اي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به اين شكل نمود يافت.
 
بن عرفه يادآور شد: با نگاهي به اوضاع كشور مي توان دريافت جريان سلفي از جريان النهضه جداست، البته جريان سلفي ديدگاهي اشتباه دارد اما در آن  گروه هاي مختلفي حضور دارند و نبايد همه آنان را در يك رده قرار داد.
  
AM - 01 - 18:57 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها