رئیس جمهور آلمان از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرد

رئیس جمهور آلمان از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرد
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 11:54

رئیس‌جمهور آلمان در سخنانی در دانشگاه بیروت ضمن انتقاد از موضع رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از گفت‌وگوی دو جانبه در این مورد حمایت کرد.

العالم- اروپا 

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان در جریان سفر به لبنان از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرد.

وی که پیشتر با نظامیان آلمانی در بیروت دیدار کرده بود، در سخنانی در دانشگاه بیروت به اقدام ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل  واکنش نشان داد و گفت: «از دید من آینده خوب برای خاورمیانه از راه تنش‌آفرینی و قطبی‌گرایی محقق نمی‌شود.»

وی افزود: «بحران حل نشده میان اسرائیل و فلسطینیان، تمام منطقه را دچار آشوب می‌کند. حتی در آلمان هم درباره اینکه به صورت یک جانبه اورشلیم (بیت‌المقدس) از جانب آمریکا به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود و چنین راهکاری می‌تواند خاورمیانه را به صلح نزدیک کند، تردید وجود دارد. وضعیت نهایی اورشلیم (بیت‌المقدس) باید تنها به وسیله راهکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد.»

رئیس‌جمهور آلمان پیش از سخنانش در دانشگاه، با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و با این افراد هم درباره تحولات منطقه و موضوع پناهجویان سوری رایزنی کرد.

وی نخستین رئیس‌جمهور آلمان است که از لبنان دیدار می‌کند.

فارس 

پربیننده ترین خبرها