اظهارات ضدایرانی دستیار وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو

اظهارات ضدایرانی دستیار وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 14:41

دستیار وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در تل‌آویو ضمن ابراز نگرانی درباره اشاعه ادعایی فناوری موشکی ایران در منطقه، گفت در صورت تداوم این مسئله، تهران با عواقب و تنبیه مواجه خواهد شد.

العالم- آمریکا 

 «دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) تهدید کرد اگر ایران به ارتقا و تولید فناوری موشکی پیچیده و پیشرفته در منطقه ادامه دهد، تنبیه خواهد شد.

ساترفیلد طی سخنرانی در همایش سالانه اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در تل‌آویو گفت: «ما درباره تمایل ایران برای اشاعه فناوری موشکی ثبات‌زدا در منطقه و مسلح کردن گروه‌های شبه‌نظامی نگران هستیم.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارسال تسلیحات از سوی ایران به انصارالله در یمن، توضیح داد: «ما نمی‌خواهیم در آینده شاهد اشاعه این فناوری و این سامانه‌های پیچیده باشیم، نه در یمن، نه در حزب‌الله و نه در هیچ جای دیگر.»

دستیار وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از هر ابزاری برای مهار و محدود کردن و نهایات به عقب بازگرداندن نفوذ ایران در منقطه استفاده می‌کنند، افزود: «حمایت ایران از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و حزب‌الله تهدید جدی برای اسرائیل، آمریکا و تمام منافع مشترک ما است.»

ساترفیلد با تاکید بر اینکه سیاست دولت آمریکا در قبال ایران روی تمام تهدیداتی است که این کشور دارد، نه فقط موضوع هسته‌ای، گفت: واشنگتن متعهد است مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود. رئیس‌جمهور آمریکا نیز دو راه را برای این مسئله ارائه کرده است: یا ایرادات برجام اصلاح شود یا آمریکا از آن خارج خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بحران سوریه و نابودی گروه تروریستی داعش، مطرح کرد: آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را حفظ می‌کند تا مانع خیزش مجدد داعش یا گروه تروریستی جدیدی شود.

این مقام آمریکایی مدعی شد آینده با ثبات در سوریه تنها زمانی به دست می‌آید که دولت فعلی این کشور (بشار اسد) برکنار شده باشد.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» طی سفر به مسکو و گفت‌وگو با پوتین، ضمن ادعای تلاش ایران برای تبدیل کردن لبنان و سوریه به کارخانه موشک‌های نقطه‌زن جهت هدف قرار دادن اسرائیل، هشدار داد در صورتی که روسیه کاری در این زمینه انجام ندهد، خودشان به اقدام نظامی متوسل می‌شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حدود 2 هفته قبل تعلیق تحریم‌های ذیل برجام و مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را تمدید کرد اما هشدار داد اگر نواقص توافق هسته‌ای، رفع نشود، این آخرین بار خواهد بود و مجددا تمام تحریم‌ها را برمی‌گرداند.

متحدان اروپایی واشنگتن و اعضای گروه 5+1 نیز تاکید کرده‌اند که مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای امکان پذیر نیست و اتحادیه اروپا خود را به اجرای کامل برجام متعهد می‌داند.

فارس 

 

پربیننده ترین خبرها