دعوای آمستردام و میلان بر سر مقر آژانس داروئی اروپا

دعوای آمستردام و میلان بر سر مقر آژانس داروئی اروپا
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 21:14

به دنبال بالا رفتن اختلاف و دعوای ایتالیا و هلند بر سر میزبانی آژانس دارویی اروپا، مقامات میلان به دیوان عدالت اروپایی شکایت کردند.

العالم ـ اروپا

شهر آمستردام هلند که به تازگی موفق شده برنده رقابت میزبانی آژانس دارویی اروپا شود، از سوی مقامات میلانی که یکی از نامزدها بوده اند، مورد اعتراض واقع شده است. درحال حاضر لندن میزبان آژانس داروئی اروپا است.

به گزارش یورو نیوز، مقامات شهر میلان ایتالیا می گویند تنها شهری که شایسته میزبانی از آژانس دارویی اروپا است، آنها هستند. این در حالی است که در آخرین رقابت بین میلان و آمستردام، مقامات پایتخت هلند موفق شدند برنده انتقال آژانس دارویی اروپا از لندن به شهرشان باشند.

لندن به دلیل نهایی شدن برگزیت در ماه مارس سال ۲۰۱۹ نمی تواند دیگر مقراصلی آژانس دارویی اروپا  باشد و به همین دلیل مقامات اروپایی تصمیم گرفتند نامزد جدیدی تا پیش از ماه مارس سال ۲۰۱۹ برای مقر اصلی این آژانس تعیین کنند. در همین راستا رقابتی بین دو شهر آمستردام و میلان برگزار شد که نهایتا هلندی ها برنده این رقابت بودند. 

 حالا مقامات شهر میلان به دیوان عدالت اروپایی شکایت کرده و خواستار توقف پروژه ساخت مقر آژانس داروئی اروپا در آمستردام شده اند. 

میلانی‌ها که این رقابت را به آمستردام واگذار کردند، ساختمانی آماده برای این آژانس داروئی داشتند در حالی که مقامات شهر آمستردام تنها پس از پیروزی تصمیم به ساخت آژانس داروئی اروپا گرفتند. هرچند فک ون دایک، معمار ساختمان جدید در آمستردام می گوید این ساختمان تا پیش از ماه مارس سال ۲۰۱۹، نزدیک به یکسال دیگر آماده می شود اما میلانی‌ها ادعای آنها را رد می کنند و می گویند امکان ساخت ساختمانی به این بزرگی در این بازه زمانی وجود ندارد.

همزمان مدیرکل این آژانس هم می گوید حتی در صورت آغاز ساخت این مقر در آمستردام امکان استفاده جامع و کامل از آن وجود نخواهد داشت. نوئل واتیون پیشنهاد داده است که به طور موقت پیش از پایان کامل ساخت مقر جدید کارکنان این آژانس به یک شهر دیگر اروپایی منتقل شوند.

جیوانی دولا ویا، یکی از نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا هم با اعتراض به مقامات شهر آمستردام می گوید آنها در حالی در این رقابت شرکت کردند که اصلا آمادگی میزبانی از آژانس داروئی را نداشتند و این موضوع غیرقابل پذیرش است و باید مناقصه‌ای از نو بین میلان و دیگر شهرهای آماده میزبانی این آژانس برگزار شود.

آژانس داروئی اروپا همانند FDA سازمان دارو و غذای ایالات متحده برای قاره سبز اهمیت دارد. تمام کارخانه‌های داروئی تولید و توزیع کننده در قاره اروپا موظف هستند برای توزیع و تولید دارو، مجوزهای این آژانس داروئی را دریافت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها