دبیرکل جنبش «عصائب اهل‌الحق»:

نیروهای آمریکایی، زحمت را کم کنند

 نیروهای آمریکایی، زحمت را کم کنند
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 10:18

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل‌الحق» عراق تأکید کرد ملت این کشور حضور هیچ بیگانه‌ای در کشورشان را قبول نخواهند کرد و نیروهای آمریکایی اکنون و در مرحله «پساداعش» باید خاک عراق را ترک کنند.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل‌الحق» اعلام کرد ملت عراق موفق به شکست داعشِ مورد حمایت آمریکا شده است و اکنون حضور هیچ بیگانه‌ای بر سرزمینش را تحمل نمی‌کند.

وی در گفت‌وگویی با «المیادین» گفت: آمار دقیقی از تعداد نظامیان آمریکایی در عراق پس از داعش در دست نیست، آمریکا با بهانه‌ دنبال نگه ‌داشتن این نیروها در عراق است اما باقی ماندن آنها محال است. ملت عراق موفق شد داعش را شکست دهد، داعشی که با میلیاردها دلار مورد حمایت آمریکا از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و خلیج (فارس) بود؛ این ملت همچنین مقاومت نیروهای نظامی آمریکایی در روزی که تعداد آنها بیش از صدهزار نفر با تسلیحات کامل بود را در هم شکست، پس امروز حضور هیچ بیگانه‌ای در سرزمین پاک خود را قبول نخواهد کرد.

باید فرصتی برای حل مسأله حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه فراهم شود

الخزعلی در ادامه به حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه «بعشیقه» پرداخت (جزئیات بیشتر) و گفت: مصلحت اکنون در آن است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق فرصتی برای حل این موضوع از طریق مناسب فراهم کند؛ با علم به اینکه این نیروها اکنون توسط نیروهای عراقی محاصره شد‌اند و تهدید قابل ذکری نیستند.

وی تأکید کرد: حضور بدون اجازه نیروهای خارجی در عراق از هر تابعیتی که باشند،‌امری مردود است و دولت عراق باید هر چه زودتر این موضوع را حل کند و مسایلی مانند انتخابات داخلی و غیره نباید باعث غفلت از آن شود.

عراق در بهترین حالت خود از لحاظ وحدت بین‌گروه‌هاست

شیخ الخزلی گفت: عراق امروز در بهترین حالت خود از لحاظ وحدت ملی و منار زدن فرقه گرایی است اما مشکل در اتاق‌های بسته‌ برخی گروه‌های سیاه سیاسی است که اسرائیل آنها را رهبری می کند و مصلحت را در ثبات و وحدت عراق و نیر توسعه سیاسی، اقتصادی و نظامی آن نمی‌بینند.

ما جزئی از محور مقاومت هستیم

شیخ الخزعلی گفت: عصائب اهل‌الحق از نیروهای عراقی است که در جنگ سوریه شرکت داشته است. این مشارکت در ابتدا برای تقویت تجربه مبارزه  و شناختن شیوه و روش دشمنان تکفیری بود زیرا این درک سیاسی وجود داشت که آنها روزی از مشکلات سیاسی  در عراق سوءاستفاده خواهند کرد و وارد عراق خواهند شد.

 وی ادامه داد: اما ما اکنون بخشی از محور مقاومت و بازدارنده علیه مسایلی هستیم که ممکن است به مصلحت امت در منطقه ضربه بزند.حوادثی که درعراق پس از ورود داعش از ژوئن 2014 رخ داد ، ثابت کرد که اکثریت عراقی‌ها به مقاومت ایمان و اعتقاد دارند و با انواع سلاح، مال، غذا و موضع فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی ، آن را حمایت می‌کنند.

شیخ الخزعلی افزود» اما موضع سیاسی در عراق به این واضحی نیست و انعکاسی از این اکثریت نیست به نحوی که تلاش می‌شود در «میانه» این محورها باشد واین آسان نیست و نمی‌توان در مسائل اساسی و پایه، حد وسط بود.  

حضور در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

شیخ الخزعلی درباره حضورش در «بوابه فاطمه» در جنوب لبنان و در مرز با فلسطین اشغالی (با لباس نظامی) توضیح داد (جزئیات بیشتر) و گفت فقط قصد داشته پیامی منحصر به فرد به رژیم صهیونیستی بدهد.

شیخ الخزعلی (که به خاطر این حضور) حکم بازداشت او در لبنان به دلیل ورود غیرمجاز به لبنان صادر شده است  گفت: این حکم، باطل و ظالمانه است زیرا دلیل آن «باطل» است. من از طریق فرودگاه «رفیق الحریری» و با گذرنامه عراقی وارد لبنان شدم. در راستای احترام به سیستم قضایی لبنان، وکیلی برای لغو حکم صادر شده، امور را دنبال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها