تأکید رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر بازگشت به میز مذاکره

تأکید رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر بازگشت به میز مذاکره
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 12:51

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد این کمیته بر بازگشت به میز مذاکره، تشکیل کمیته آشتی ملی و برگزاری انتخابات تأکید کرد.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر بازگشت به میز مذاکره تأکید کرد.

الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما بر بازگشت به میز مذاکرات، تشکیل کمیته آشتی ملی و تکیه بر صندوق انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور و پارلمانی که نماینده تمام گروه‌های یمنی باشد، تأکید داریم.

وی ادامه داد: خواستار تضمین‌های بین‌المللی برای آغاز بازسازی، منع تعرض هر کشور بیگانه‌ای به یمن، جبران خسارت‌ها، اعلام عفو عمومی، آزاد کردن تمام بازداشت شدگان و نیز به همه‌پرسی گذاشتن هر پرونده‌ای (برای رسیدن به نتیجه نهایی) هستیم.

این دعوت الحوثی به مذاکره در حالی صورت می‌گیرد که درگیری بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان با هدف نفوذ بیشتر در مناطق جنوبی یمن به‌ویژه شهر مهم عدن، طی روزهای اخیر به شکل کم‏‌سابقه‎ای شدت گرفته است؛ به طوری که بیش از ۲۲۰ نفر از طرفین درگیری ظرف ۲ روز کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن طی روزهای گذشته از پایگاه‌های وابسته به دولتمستعفی یمن عقب نشسته‌اند و کنترل آن را به رهبران سلفی که وساطت میان این شورا و دولت مستعفی را رهبری می‌کنند، تحویل داده‌اند.

شورای انتقالی جنوبی یمن در ماه می سال گذشته (2017) با حمایت امارات تشکیل شد و یکی از اهداف اصلی این شورا اجرای طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است.

پربیننده ترین خبرها