فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی:

همه گزینه‌ها در قبال کره شمالی روی میز است اما آمریکا گزینه دیپلماسی را ترجیح می‌دهد

همه گزینه‌ها در قبال کره شمالی روی میز است اما آمریکا گزینه دیپلماسی را ترجیح می‌دهد
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 13:58

فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت که همه گزینه‌ها در قبال مساله اتمی کره شمالی روی میز است و واشنگتن به دنبال راه حلی مسالمت‌آمیز است.

العالم - آسیا

«جوزف یون» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که همه گزینه‌ها در قبال مساله اتمی کره شمالی روی میز است.

فارس -- به نوشته جرزالم پست، یون در توکیو گفت که برای حل بن‌بست اتمی کره شمالی همه گزینه‌ها روی میز است اما فکر نمی‌کند که گزینه نظامی در اولویت باشد. 

وی همچنین گفت، آمریکا به دنبال راه حل مسالمت‌آمیز برای مساله کره شمالی است و آمریکا استفاده از دیپلماسی را ترجیح می‌دهد. 

کره شمالی در شبه جزیره کره اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی کرده و بارها آمریکا را تهدید به حملات موشکی و اتمی کرده است. پیونگ یانگ دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری دائمی رزمایش‌های نظامی واشنگتن و متحدانش در شبه جزیره کره عنوان می‌کند.

اخیرا به دلیل حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی، هیئتی بلندپایه از دو کره مذاکراتی با یکدیگر داشتند و کره شمالی اظهار امیدواری کرد اتحاد میان دو کره برقرار شود. همچنین مقامات کره جنوبی این فرصت را برای مذاکره درباره مساله اتمی کره شمالی، فرصتی بی‌نظیر نامیدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها