در پیامی برای دبیرکل سازمان ملل؛

سوریه: رژیم ترکیه به اسم دفاع از خود به خاک سوریه تجاوز نظامی کرده است

سوریه: رژیم ترکیه به اسم دفاع از خود به خاک سوریه تجاوز نظامی کرده است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 18:07

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد حضور هر نیروی نظامی خارجی در اراضی سوریه بدون موافقت صریح و علنی دولت این کشور تجاوز نظامی و اشغالگری است و بر اساس همین اصل با آن برخورد خواهد شد.

العالم - سوریه

وزارت امور خارجه سوریه در دو پیام جداگانه و مشابه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد، رژیم ترکیه به انتشار اخبار دروغی که دیگر هیچ کسی را متقاعد نمی کند ادامه می دهد و تلاش می کند تجاوز نظامی به جمهوری عربی سوریه را به بهانه دفاع از خود توجیه کند. این شبیه همان بهانه ای است که ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا برای مرتکب شدن جنایات وحشتناک در حق شهروندان بی گناه در سوریه بافت. 

وزارت امور خارجه سوریه در این پیام ها عملیات نظانی ترکیه در شمال سوریه را تجاوز آشکار به استقلال و تمامیت ارضی سوریه و نقض مفاد منشور سازمان ملل متحد توصیف کرد.

در ادامه این پیام ها آمده است؛ حضور هر نیروی نظامی خارجی در اراضی سوریه بدون موافقت صریح و علنی دولت این کشور تجاوز نظامی و اشغالگری است و بر اساس همین اصل با آن برخورد خواهد شد.

 ارتش ترکیه از ۳۰ دی ماه عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست اجازه ندهد هر کشوری برای توجیه اقدامات خصمانه اش متوسل به زور و قدرت شود، این وزارت تاکید کرد چنین اقداماتی در تضاد با قانون بین الملل است.

در ادامه این پیام آمده است؛ شورای امنیت سازمان ملل نباید اجازه بدهد برخی کشورها منشور سازمان ملل متحد و مفاد آن را تفسیر به رای و قربانی مطامع محدود خود کنند زیرا این دست اقدامات با متن و روح منشور سازمان ملل متحد تناقض دارد.

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر نیز درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

پربیننده ترین خبرها