محمود عباس 20 فوریه در شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد

محمود عباس 20 فوریه در شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد
جمعه 13 بهمن 1396 - 02:24

«منصور العطیبی» سفیر کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه فوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، 20 فوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

العالم-فلسطین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منصور العطیبی در گفتگویی مطبوعاتی با اشاره به سخنرانی عباس در سازمان ملل اعلام کرد آمدن او مهم است و او در برابر شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد.

کویت که در چهارچوب ریاست دوره ای شورای امنیت از محمود عباس برای سخنرانی در این شورا دعوت کرده است، تصریح کرد هیچ کس با آمدن محمود عباس مخالفت نکرده است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، 25 ژانویه به شدت از محمود عباس انتقاد و در برابر شورای امنیت اعلام کرده بود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شجاعت لازم را برای دستیابی به توافق صلح با اسرائیل نداشت.

پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس سوئیس فلسطینی ها را متهم کرده بود احترام آمریکا را رعایت نمی کنند.

هیلی گفت ما به دنبال تشکیلات خودگردان فلسطین که آنچه را برای دستیابی به صلح لازم است، ندارد، نخواهیم دوید.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین افزود برای دستیابی به نتایج تاریخی به رهبرانی شجاع نیاز داریم.

سفیر آمریکا با تاکید بر این که کشورش همچنان برای دستیابی به صلح به طور کامل متعهد است، اعلام کرد محمود عباس هر گونه نقش آمریکا را رد کرده است ... به رئیس جمهور آمریکا دشنام داده است.

روابط آمریکا و رهبران فلسطینی بعد از این که رئیس جمهور آمریکا در پایان سال 2017 به طور یک جانبه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، به شدت متشنج شده است.

در حالی که کویت با انتشار بیانیه ای برنامه ریاست خود در شورای امنیت را در ماه فوریه به رسانه ها ارائه می کرد، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد اعلام کرد محمود عباس با آمدن به سازمان ملل متحد به دنبال این است که به هر گونه امکان مذاکره با اسرائیل پایان دهد.

سفیر اسرائیل افزود عباس با ادامه تلاش خود برای اقدام علیه آمریکا و دست زدن به اقداماتی چند جانبه علیه اسرائیل، از واقعیت امروز و چشم اندازهای بهتر برای آینده ملت خود قرائت نادرستی به عمل می آورد.

پربیننده ترین خبرها