مشارکت کره جنوبی و ژاپن در پاکسازی محل نفتکش سانچی

مشارکت کره جنوبی و ژاپن در پاکسازی محل نفتکش سانچی
جمعه 13 بهمن 1396 - 12:24

معاون مرکز جستجو و نجات دریایی چین اعلام کرد، کره جنوبی و ژاپن در عملیات پاکسازی محل نفتکش ایران مشارکت دارند.

العالم ـ آسیا

جی گوانگ لو افزود: به دلیل هماهنگی و همکاری چین با این دو کشور، دستاوردهای مثبتی در پاکسازی محل نفتکش حاصل شده است.
او گفت: از زمان وقوع این حادثه تا پایان ماه جاری میلادی، کشتی های چین، ژاپن و کره جنوبی به صورت مشترک توانستند 225 کیلومتر مربع مساحت را از لکه های نفتی نفتکش سانچی ایران پاکسازی کنند.
وی درباره وضعیت نفتکش ایرانی و کمک رسانی چین در این خصوص خاطرنشان کرد، در مجموع 5 فروند کشتی از چین، یک روند کشتی از ژاپن و یک فروند از کره جنوبی در حال پاکسازی منطقه هستند.
به گزارش ایرنا، معاون مرکز جستجو و نجات دریایی چین افزود: بکارگیری ربات ها در این عملیات برای اطلاع از وضعیت نفتکش در عمق 115 متری و همچنین آگاهی از وضعیت نهایی دریانوردان ایرانی و برای پایان دادن به هر مخاطره ای که ممکن است وجود داشته باشد، از کارهای بسیار مهم صورت گرفته تاکنون است.
جی گوانگ لو گفت این نفتکش ایرانی حامل یک هزار و 900 تن سوخت بوده است که باید برای پاکسازی لکه های نفتی حاصله از آن از این ربات ها همچنان استفاده شود.
وی افزود نهادهای زیست محیطی، دریایی و امور کشاورزی در چین به طور مشترک و با استفاده از کشتی ها، هواپیماها و تصاویر ماهواره ای در حال نظارت بر منطقه ای به وسعت 800 هزار کیلومتر مربع هستند.
معاون مرکز جستجو و نجات دریایی چین گفت: در روزهای اخیر نمونه های آب برداشته شده از 40 منطقه به 500 مورد رسیده و به آزمایشگاه ها برای تحقیقات لازم ارسال شده است و نمونه برداری از آبهای دریای شرقی و اطراف محل نفتکش غرق شده ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها