واکنش اوقاف به فیلم ایجاد امام‌زاده‌ جدید در تخت‌ جمشید

واکنش اوقاف به فیلم ایجاد امام‌زاده‌ جدید در تخت‌ جمشید
جمعه 13 بهمن 1396 - 18:12

رییس اداره اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان مرودشت تاکید کرد که آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) از قدیم در ابتدای جاده‌ تخت‌جمشید قرار داشته و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر جدید بودن این بنا مغرضانه و کذب است.

العالم- ایران

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه فارس، علی‌رضا منوچهری گفت: آنچه در قالب یک کلیپ منتشره در فضای مجازی طرح و ادعا شده امام‌زاده‌ای جدید در محدوده‌ تخت جمشید احداث و تابلویی نصب شده، کذب محض و فضاسازی و دروغ‌پردازی معاندان است.

او تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش، سال ۱۳۹۲ در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود .

منوچهری افزود: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در خصوص احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی برای ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود تابلو جدید نیز ۶ ماه قبل نصب شده است.

وی ادامه داد: این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم و هیات مذهبی در محل امامزاده اقدام می‌کنند .

منوچهری بیان کرد: بنابراین این امامزاده از قدیم الایام در این محل وجود داشته و فردی که این کلیپ را منتشر کرده مغرضانه این عمل را انجام داده است .

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دروغ محض است.

جواد یزدانی گفت: در منابع و نقشه‌های هوایی سازمان میراث فرهنگی مربوط به قبل از انقلاب اسلامی، بنای این امامزاده مشخص است.

مدیر روابط عمومی اوقاف فارس افزود: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این این آستان مقدس دارند.

یزدانی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتقادات دینی و مذهبی مردم را در فضای مجازی نشانه گرفته‌اند و خوب است قبل از ارسال مطالب برای یکدیگر نسبت به صحت ادعا مطمئن شویم و از باز نشر مطالب کذب در فضای مجازی خودداری کنیم .

طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شده که بنای امام‌زاده ابراهیم(ع) به تازگی در ابتدای جاده‌ مرودشت به سمت تخت‌جمشید ساخته شده است.

انتخاب 

 

پربیننده ترین خبرها