در واکنش به ادعای لیبرمن؛

شیخ نعیم قاسم: لبنان دیگر لقمه راحتی برای کسی نیست

شیخ نعیم قاسم: لبنان دیگر لقمه راحتی برای کسی نیست
جمعه 13 بهمن 1396 - 20:27

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به ادعای تازه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که میدان 9 نفتی لبنان را متعلق به آن رژیم دانست، گفت: لبنان دیگر لقمه راحتی برای کسی نیست.

العالم- لبنان 

 وی این سخنان را عصر جمعه در مراسم آغاز به کار ستادهای انتخاباتی حزب الله در حوزه انتخابی دوم جنوب لبنان بیان کرد.
شیخ نعیم قاسم گفت: موضع لبنان در برابر اظهارات اخیر لیبرمن همان موضع قدرت است و این پاسخی است که اسرائیل آن را خوب می فهمد چرا که در برابر مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» قرار دارد.
وی افزود: زمانی که اسرائیل جاه طلبی های خود را عملی می کرد به پایان رسیده است و آن را از سال 2000 تاکنون درک کرده است.
معاون دبیرکل حزب الله توان حزب الله را در قدرتمند شدن لبنان سهیم دانست و گفت: سلاح ما اسرائیل را نشانه گرفته است.
شیخ نعیم قاسم در رابطه با دلیل فشارهای جدید مالی آمریکا به مقاومت گفت: اگر به آمریکا اعلام کنیم با اسرائیل مقابله نخواهیم کرد، به ما می گوید این میلیاردها دلار را بگیرید.
به تازگی وزارت دادگستری آمریکا کمیته ای را برای تحقیق در زمینه منابع مالی حزب الله لبنان تشکیل داد و «مارشال بیلینگسلی» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این راستا سفری به بیروت داشت و با مقامات لبنانی دیداار کرد.
این کمیته پس از آن تشکیل شد که ادعاهایی در آمریکا درباره دست داشتن حزب الله لبنان در شبکه قاچاق مواد مخدر و پولشویی مطرح شد. ادعایی که از سوی حزب الله بی اساس و واهی توصیف شد.
شیخ نعیم قاسم در ادامه به بحران داخلی اخیر در لبنان در پی تنش بین دو حزب «جنبش ملی آزاد» و «جنبش امل» گریزی زد و بیان داشت: پیش رویمان گزینه ای جز بهبود مشکلات و حل اختلافات از طریق حفظ احترام و در چارچوب قانون وجود ندارد. اتحادهای ما استمرار دارد و روزهای پیش رو این را ثابت خواهد کرد که ما در راه درست قرار داریم.
به دنبال انتشار سخنان تند «جبران باسیل» رهبر حزب جریان ملی آزاد و وزیر خارجه علیه «نبیه بری» رهبر جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان که او را «قلدر» خوانده بود، تنش بین این دو حزب طی چهار روز گذشته شدت گرفت.
حزب الله که متحد هر دو حزب است تلاش های گسترده ای را برای آرام کردن فضا انجام داد و در نتیجه دیروز هم جنبش امل اعلام کرد که به اعتراض های خیابانی پایان می دهد و هم «میشل عون» رئیس جمهوری با نبیه بری تلفنی گفت و گو کرد.
شیخ نعیم قاسم که مسئولیت امور انتخاباتی حزب الله را بر عهده دارد، در سخنان خود پیرامون هدف از شرکت این حزب در انتخابات را «فقط برای خدمت به مردم» عنوان کرد و گفت: مشارکت ما در مجلس، دولت، و شهرداری ها چیزی جز خدمت به مردم نیستز
انتخابات پارلمانی لبنان قرار است حدود سه ماه دیگر (6 ماه مه 2018- 16اردیبهشت 1397) برگزار شود.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: تشکیل دولت به از خود گذشتگی نیاز دارد و ما (با فداکاری ها) کشور را می سازیم و حمایت می کنیم.
شیخ قاسم با اشاره به عادلانه بودن انتخابات طبق الگوی جدید یعنی «نسبیت» گفت: ما با قانون انتخاباتی جدید راحتیم چرا که به همه مردم امکان نمایندگی و رسیدن به کرسی های مجلس را می دهد.
پارلمان لبنان دارای 128 کرسی است. این کشور دارای نظام پارلمانی است و دولت از درون مجلس شکل می گیرد.
معاون دبیر کل حزب الله اظهار داشت: ما از حالا پیروزیم چرا که به اندازه پایگاه مردمی خود آرا جمع می کنیم و تعداد نمایندگان خود را نمی شماریم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها