تلاش صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا

تلاش صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا
جمعه 13 بهمن 1396 - 23:49

آلکساندر وجیج رییس جمهور صربستان در دیدار رسمی اش از اتریش اعلام کرد که این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش می کند همه معیارهای آن را اجرایی کند.

العالم – اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین، رییس جمهور صربستان در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی خود در وین افزود: که این کشور همچنان دیالوگ با کوزوو را که یکی از شرایط عضویت در این اتحادیه است دنبال می کند.

رییس جمهور صربستان تاکید کرد :که ثبات و صلح کلید اصلی برای منطقه بالکان بوده و بلگراد همه تلاش هایش را برای اینکه بحران ها در منطقه کاهش پیدا کند انجام خواهد داد.

صربستان  همچنان کوزوو را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسد و تلاش اخیر بلگراد برای گفت وگوها به دلیل قتل یکی از رهبران صرب در شمال کوزوو بار دیگر متوقف شده است. 

سباستین کورتس صدراعظم اتریش پس از دیدار با رییس جمهور صربستان در نزد خبرنگاران اعلام کرد که اتریش از درخواست عضویت بلگراد در اتحادیه اروپا حمایت می کند و مهمترین مساله در پروسه عضویت صربستان مبارزه علیه فساد و اتخاذ تدابیری برای رفع اختلافات گذشته است.

اتریش با 450 شرکت بعنوان بزرگترین سرمایه گذار خارجی در صربستان محسوب می شود.

علاوه بر صربستان کشورهای مونته نگرو، آلبانی، مقدونیه، بوسنی -هرزه گوین و کوزوو نیز خواستار عضویت در اتحایه اروپا هستند. 

ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که دور بعدی گسترش اعضای اتحادیه اروپا سال 2025  میلادی خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها