هشدار وزارت خزانه‌داری آمريكا درباره تاثير منفی تحريم روسيه بر اقتصاد جهان

هشدار وزارت خزانه‌داری آمريكا درباره تاثير منفی تحريم روسيه بر اقتصاد جهان
شنبه 14 بهمن 1396 - 06:54

وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی که به کنگره این کشور ارائه شده اعلام کرد بسط تحریم های روسیه به منابع مالی شخصی می تواند آثار منفی قابل سرایتی بر بازارهای مالی جهانی و کسب و کارهای مختلف داشته باشد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بر اساس این گزارش که روز دوشنبه تقدیم کنگره شد و روز جمعه یک نسخه از آن به دست رویترز رسید با توجه به اقتصاد بزرگ روسیه و ارتباطات عمیق آن با بازارهای جهانی، گسترش تحریم های مرتبط با بدهی ها می تواند سرمایه گذاران و شرکت های روس و آمریکایی را متحمل زیان کند.

در همین راستا، اوراق قرضه دولتی روسیه با نام OFZs در صدر خبرها قرار گرفتند. سرمایه گذاران در این اوراق که به علت سودآوری بالا بسیار محبوب هستند پس از اعلام تحریم های اخیر آمریکا علیه روسیه با نگرانی بسیار تحولات را دنبال می کنند.

با آنگه گزارش خزانه داری به نفع یا علیه تحریم ها جبهه گیری نکرده است، گزارش ارائه شده به کنگره به طور مکرر به خطر افزایش تحریم های روسیه برای سرمایه گذاران آمریکایی اشاره می کند.

گزارش ارائه شده به کنگره که نخستین بار به وسیله بلومبرگ منتشر شد اعلام کرد تقویت تحریم ها علیه دارایی ها و اموال شخصی می تواند سبب کاهش رشد اقتصادی، افزایش فشارها بر بخش بانکی روسیه و در نهایت افزایش خطر اقدامات تلافی جویانه مسکو و همچنین به خطر افتادن رقابت پذیری دارایی های بزرگ شرکت های آمریکایی شود.

آمریکا به خاطر الحاق کریمه از سوی روسیه به خاک این کشور، در سال 2014 تحریم هایی علیه مسکو وضع کرد. این تحریم ها برخی از مهمترین بخش های اقتصادی روسیه را با محدود کردن میزان اعتبارات در دسترس آمریکایی برای سرمایه گذاری در شرکت های بزرگ انرژی روسیه دچار چالش کرده اند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت تحریم های جدیدی نیز به علت مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا علیه این کشور وضع خواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها