اشرف غنی، اقدام موثر پاکستان در قبال طالبان را خواستار شد

اشرف غنی، اقدام موثر پاکستان در قبال طالبان را خواستار شد
شنبه 14 بهمن 1396 - 10:53

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن پاکستان این کشور را مقصر موج وسیع حملات مرگباری که اخیرا ملتش را گرفتار و نابود کرده دانست و تاکید کرد، اسلام آباد به طالبان پناه می‌دهد.

العالم-افغانستان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در جریان سخنرانی تاکید کرد: مرکز تروریسم طالبان در پاکستان قرار دارد. من از مقامات این کشور همسایه‌ می‌خواهم تا برای خلاص شدن منطقه‌ از شبه‌نظامیان اقدامات ملموسی انجام دهد.

وی همچنین از شبه‌نظامیان طالبانی‌ که می‌خواهند با دولت کابل مذاکرات صلح انجام دهند، خواست تا از دیگر افرادی که تنها به دنبال جنگ و مبارزه هستند، جدا شوند.

اشرف غنی گفت: ما منتظر وارد عمل شدن پاکستان هستیم.

وی افزود: این حملات تنها علیه زنان، مردان یا کودکان ما نیستند بلکه علیه کل ملت افغان هستند و نیازمند یک واکنش ملی و جامع می‌باشد. به همین منظور مقامات امنیتی روز یکشنبه یک برنامه امنیتی جدید برای کابل را ارائه می‌دهند.

اشرف غنی در ادامه گفت: به دنبال حملات تروریستی صورت گرفته ۱۱ تن بازداشت شده‌اند و لیست کامل افرادی که گمان می‌رود در این حملات دست داشته‌اند و همچنین شبکه‌هایی که از آنها حمایت کرده‌اند به مقامات پاکستانی ارائه شده است.

مشخص نیست که برای بهبود برنامه امنیتی پیشین در کابل چه اقداماتی انجام می‌شود؛ برنامه‌ای که به دنبال انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مه سال گذشته میلادی و کشته شدن ۱۵۰ تن از مردم در جریان آن، یکسری ایست بازرسی اضافی ایجاد کرده و کنترل خودروها را تشدید کرد.

اشرف غنی متعهد شد تا از این خونریزی‌ها انتقام بگیرد.

وی گفت: مردم هرگز فراموش نخواهند کرد حتی اگر ۱۰۰ سال طول بکشد افغان‌ها انتقام خود را خواهند گرفت.

 ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها