با حضور معاون اول رییس جمهور صورت گرفت؛

بهره برداری از کارخانه فولاد و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان/گشایش 30 میلیارد دلار خط اعتباری برای ایران

بهره برداری از کارخانه فولاد و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان/گشایش 30 میلیارد دلار خط اعتباری برای ایران
شنبه 14 بهمن 1396 - 15:55

همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور معاون اول رییس جمهوری، بهره برداری از کارخانه فولاد و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره برداری از کارخانه فولاد و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با تبریک دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از اتفاق های بسیار نادر در عرصه جهانی دانست و گفت: انقلاب با ویژگی های منحصر بفردی که دارد، توانست، راه های بسیار پیچیده ای را با سربلندی پشت سر بگذارد. 

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در ابتدای دولت حتی یک خط فاینانس نداشتیم اما اینک با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی بیش از 30 میلیارد دلار خط فاینانس باز شد که 12 میلیارد دلار آن ال سی و در حال اجراست.
وی اضافه کرد: ‌یکی از مهمترین اهداف ایران در چهار دهه گذشته، صنعتی شدن کشور است که سیاست هایی را می طلبد، می توان به سیاست زیست محیطی و سیاست های درونی در بخش صنعت اشاره کرد. 

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: سیاست های زیست محیطی بسیار تعیین کننده است که در اختیار صنایع نیست که در این ارتباط سیاست بنگاه های صنعتی نیز موثر است. 
وی ادامه داد: در هر بخشی، سیاست خارجی عامل بسیار تعیین کننده ای در عملکردهاست، زیرا همه بخش ها در مجموع بنگاه صنعتی است و سیاست خارجی در اختیار بخش خصوصی نیست و منحصرا سیاست خارجی پیش برنده اهداف بخش های اقتصادی باشد. 
جهانگیری بیان کرد: موضوع دیگر سیاست های فرهنگی است که بر همه فعل و انفعال های کشور و عملکرد بنگاه های اقتصادی موثر است. 
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: افراد مدعی ایجاد شغل وقتی تریبون به دست می گیرند عدم سرمایه گذاری را هدف قرار می دهند. 
جهانگیری یادآور شد: زیربنای سیاست های اقتصاد کلان تعیین کننده است تا مدیر بنگاه بتواند برای آینده برنامه ریزی کند و برای تعیین شاخص ها و لزوم ثبات نرخ ارز و ثبات اقتصادی به معنای واقعی تلاش های زیادی کردیم. 
وی در ادامه اظهار کرد: سیاست های درون صنعتی و معدنی خیلی از واحدها در استان ها به یکدیگر وابسته است، تلاش ما این بود تا کارخانه های جوار صنعتی در کنار معادن ایجاد شود. 
جهانگیری افزود: یکی از اتفاق های شیرین تداوم حضور مدیرعامل فعلی چادرملو است،مدیران سیاسی با آمد و رفت مسئولان باید بروند، ولی مدیر فنی را باید مراقبت کرد و از این سرمایه های ملی حفاظت شود. 
وی بیان کرد: نتیجه ماندگاری یک مدیر اتفاق مهم امروز در چادرملو و برنامه ریزی برای بهره وری و نوآوری است. 
جهانگیری گفت: کارخانه هایی احداث شد که بهره وری آنها بسیار پایین و در حد صفر است و پولی که دولت برای احداث این واحد ها پرداخت کرد، بیش از پولی است که باید به دولت پس دهند. 
به اعتقاد معاون اول رئیس جمهوری، مشکل چنین واحدها و شرکت هایی، مدیریتی است که باید به بخش خصوصی واگذار شوند. 
وی با بیان اینکه باید سیاست واحدی ایجاد کرد، تمرکز روی صنایع پیشران با مشخص کردن آنها باشد، یادآور شد: در مورد صنایع خودروسازی اظهار نظرهایی بیان می شود که خیلی بد است، اگر این صنایع تعطیل شوند، هزاران واحد صنعتی مرتبط و اشتغال آنها آسیب خواهد دید . 
معاون اول رئیس جمهوری یکی از صنایع پیشران کشور را صنایع معدنی و بویژه فولاد عنوان کرد و گفت: فولاد آلیاژی یزد یکی از واحدهای تولیدی است. 
جهانگیری از یزد به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی کشور یاد کرد که در عرصه اکتشافات جدید به ذخایر معدنی خوبی رسید که با فناوری های نوین فرصت جدیدی برای توسعه استان است. 
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به محدودیت منابع آبی استان در راه توسعه اشاره کرد و گفت: صنایع راهی جز استفاده از پساب ندارند و اجازه استفاده از آب شفاف و قابل شرب را ندارند. 
وی در ادامه به موصوع طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و یادآور شد: برای صرفه جویی در مصرف آب و انتقال آن مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز مهم است. 
به گفته جهانگیری در شورای اقتصاد طرح شد، دولت معتقد به پافشاری بر روی اصول زیست محیطی است، هیچ شرکتی نمی تواند در باره مسائل پیرامونش بی تفاوت باشد. 
وی ادامه داد: امروز هم چند جوان درخواست هایی را با ما طرح کردند، در طرح های بزرگ و مسئولیت های اجتماعی آنها با رعایت حفظ حقوق مردم مد نظر باشد.
همزمان با سومین روز از دهه فجر، 2 طرح تولیدی و صنعتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید. 
یکی از طرح های بهره برداری شده کارخانه فولاد چادرملو به ظرفیت 950 هزار تن و سرمایه گذاری 886 میلیارد تومان است . 
این واحد تولیدی در شهرک صنعتی اردکان در زمینی به مساحت 36هکتار احداث شد و در تولید انواع شمش ، فولاد ساده و کربنی فعالیت دارد که با افتتاح آن زمینه اشتغال 600نفر در طرح احیا فراهم شد. 
به گزارش ایرنا، همچین با حضور معاون اول رئیس جمهوری واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500مگاواتی سرو چادرملو اردکان به بهره‌برداری رسید. 
ظرفیت اسمی این نیروگاه 492 مگاوات ساعت است که با 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث شد که با افتتاح آن زمینه اشتغال 100نفر از جویندگان کار در منطقه فراهم شده است. 
این نیروگاه بعد از شهر اردکان و در کیلومتر 15 جاده تهران قرار دارد. 
معاون اول رئیس جمهوری به اتفاق رئیس سازمان میراث فرهنگی و چهار تن از وزیران کابینه دولت دوازدهم ، امروز برای افتتاح چند طرح وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند و مورد استقبال استاندار و تعدادی از مدیران قرار گرفتند. 
رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضا آوایی وزیر دادگستری و علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسحاق جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند. 
علاوه بر 2 طرح یادشده که به بهره برداری رسید، طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت در استان یزد افتتاح می شود. 
بازدید از سایت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه است. 
در دهه فجر در مجموع 635 پروژه با 22هزار میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی ، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌ برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال سه هزار نفر و 192 نفر ایجاد خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها