تظاهرات گسترده معترضان انگلیسی علیه دولت در لندن

تظاهرات گسترده معترضان انگلیسی علیه دولت در لندن
شنبه 14 بهمن 1396 - 19:31

هزاران معترض به سیاست های ریاضتی، خصوصی سازی، بهداشتی و درمانی دولت محافظه کار "ترزا می" نخست وزیر انگلیس که منجر به بروز بحران مالی و مشکلات جدی در سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس) شده است، روز شنبه در لندن راهپیمایی کردند.

العالم ـ اروپا

تظاهرکنندگان در جریان این گردهمایی اعتراضی که از روبروی 'دانشگاه و کالج لندن' (UCL) شروع شد و تا مقابل دفتر نخست وزیری در قلب لندن ادامه داشت، علیه سیاست‌های ریاضتی 'می' در حوزه بهداشت و درمان این کشور، شعار دادند و کاهش بودجه نظام بهداشت عمومی و بسته شدن شماری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های عمومی انگلیس را به دلیل مشکلات مالی، محکوم کردند.
'جرمی هانت (وزیر بهداشت انگلیس) شرمت باد، ترزا می شرمت باد'، 'ان اچ اس مال مردم است'، 'ان اچ اس را نجات دهید' و 'نه به ترزا می'، نه به سیاست های ریاضتی'، از دیگر شعارهای تظاهرکنندگان بود.
افراد تظاهرکننده همچنین پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها، 'ان چ اس' را نجات دهید'، 'از هزینه های نظامی بکاهید نه از هزینه های درمانی'، ' نه به کاهش بودجه ان اچ اس' و ' از مهاجران استقبال می کنیم'، نوشته شده بود.
در این تظاهرات که از سوی گروه مدنی 'اجتماع مردم' برنامه ریزی و از سوی تشکل های مدنی از جمله اتحادیه های بزرگ کارگری، مورد حمایت قرار گرفته بود، جزواتی میان مردم پخش ‌شد که در آنها بر اهمیت حمایت حداکثری مردم علیه سیاست‌های ریاضتی 'می'‌ تاکید شده بود.
کارزار ائتلاف توقف جنگ، به عنوان یکی از حامیان این حرکت اعتراضی در پیام تبلیغاتی خود آورده است: سازمان خدمات بهداشت ملی، به دلیل بی توجهی و سیاست های ریاضتی دولت محافظه کار با بحران گسترده ای مواجه است. تحقیقات نشان می دهد که بر اثر سیاست های ریاضتی دولت، تاکنون بالغ بر120 هزار تن جان باخته و این در حالی است که دولت به جای بهبود وضعیت سلامت، تمرکز خود را بر افزایش تجهیزات نظامی سوق داده است.
در جریان این تظاهرات اعتراضی، شماری از خانواده قربانیانی که بر اثر فقدان تجهیزات بهداشتی در بیمارستان جان باخته اند، سخن گفتند.
این تظاهرات در حالی برگزار می شود که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس، به لحاظ نیروی انسانی و مالی به شدت تحت فشار قرار دارد. شیوع ویروس آنفلوانزا در ماه های اخیر بار بیشتری را افزون بر ظرفیت های این سازمان بهداشتی بر دوش آن قرار داده است، به طوریکه بر اساس گزارش های منتشر شده، هزاران نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان های انگلیس بستری هستند و ازدحام در راهروهای بخش اورژانس، به معضلی تبدیل شده است.
تازه‌ترین گزارش عملکرد سازمان بهداشت ملی انگلیس، نشان می‌دهد که دست‌کم 100 هزار بیمار در زمستان سال جاری به دلیل افزایش شمار بیماران و کمبود امکانات برای رسیدگی به آنها برای انتقال به بخش اورژانس بیمارستان ها، ساعت‌ها در آمبولانس انتظار کشیده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: در جریان ازدحام ایام کریسمس گذشته، 20 تن در اثر انتظار بسیار طولانی در آمبولانس ها جان باخته اند.
سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ دوم جهانی به منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک میلیون و 600 هزار کارمند، به صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می کند. 
این نهاد بهداشتی هم اکنون، 65 میلیون و 600 هزار نفر را در سراسر خاک کشور انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده است. 
به گزارش ایرنا، به گفته منابع انگلیسی، از هر سه نفر شاغل در 'ان اچ اس '، یک نفر در پنج سال آینده درصدد بازنشستگی است و بدین ترتیب این نهاد بهداشتی علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه می باشد که این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد.
کمبود شدید نیروی انسانی، سبب شده است که بیماران برای درمان باید در نوبت های انتظار طولانی بمانند که این مساله به نارضایی شدید در انگلیس دامن زده است.
پیش تر گزارش‌ شده بود که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس برای کاهش ازدحام بیماران در بیمارستان و افزایش سرعت رسیدگی به آنها، از دانشجویان رشته پزشکی درخواست مساعدت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها