ایران و ارمنستان قرارداد تبادل برق و گاز امضا کردند

ایران و ارمنستان قرارداد تبادل برق و گاز امضا کردند
شنبه 14 بهمن 1396 - 20:42

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اعلام کرد: در دو رویداد جداگانه قرارداد فاز سوم انتقال برق از ارمنستان به ایران در مقابل انتقال گاز به این کشور امضا و همچنین مرکز رادیو تراپی با سرمایه گذاری مشترک در ارمنستان راه اندازی شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

سید کاظم سجادی شنبه شب در مسکو گفت: در پی همکاری های انرژی میان ایران و ارمنستان، قرارداد مربوط به ساخت فاز سوم پروژه انتقال برق به ایران و در قبال آن گرفتن گاز از کشورمان میان دو طرف امضا شد.
وی با بیان اینکه قطعا ظرفیت این پروژه افزایش خواهد یافت، گفت: در رویداد دیگری مرکز رادیو تراپی با سرمایه گذاری مشترک در یکی از بیمارستان های دولتی ارمنستان با حضور رئیس جمهوری این کشور گشایش یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: سرمایه گذاران ایرانی در حوزه پزشکی حدود دو سال در حال تلاش برای تحقق این مهم بودند تا بتوانند با سرمایه گذاری خودشان و طرف ارمنی یک مرکز رادیو تراپی سرطان درمانی در این کشور راه اندازی کنند.
سجادی ابراز امیدواری کرد: این پروژه بتواند در حوزه توریست درمانی، فعالیت های دو کشور را توسعه دهد و با حمایت های دوطرف، علاوه بر افزایش ظرفیت های پزشکی و علمی، موجب انتقال تجربایت پزشکی شده و زمینه گسترش روابط در دیگر زمینه ها را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها