واکنش به دکترین جدید آمریکا؛

پاسخ مسکو به تهدید هسته ای واشنگتن سریع و قاطع خواهد بود

پاسخ مسکو به تهدید هسته ای واشنگتن سریع و قاطع خواهد بود
شنبه 14 بهمن 1396 - 21:13

معاون اول کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه تأکید کرد، مسکو قادر است به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای در پایگاه‌های ناتو و آمریکا در شرق اروپا و منطقه بالتیک واکنشی سریع و قاطع نشان دهد.

العالم ـ اروپا

رانتس کلینتسویچ، قانونگذار ارشد روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد: «اگر نیروی هوایی آمریکا به تسلیحات هسته‌ای مجهز شود و این نیروها نیز در پایگاه‌های آمریکا در شرق اروپا و پایگاه‌های ناتو در بالتیک و در پایگاه‌های نظامی کشورهای شوروی سابق مستقر شوند، مسکو به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد. روسیه مجبور خواهد بود تا در این شرایط، از خود در برابر هرگونه تهدید احتمالی حفاظت کند.

دکترین آمریکا، مجوزی برای بمباران ناکازاکی و هیروشیمای جدید

کلینتسویچ تأکید کرد: «روسیه قصد انجام هیچ نوع «حمله  از پیش» ‌علیه آمریکا را ندارد. چرا که هیچ نیازی برای انجام این کار نیست. استفاده از تسلیحات هسته‌ای باعث نابودی تمدن بشری خواهد شد. اما دکترین جدید آمریکا مجوزی برای یک بمباران ناکازاکی و هیروشیمای دیگر است و هیچ همخوانی با واقعیت امروز ندارد و اقدامی تهاجمی علیه روسیه چین است و ممکن است به رقابت تسلیحاتی منجر شود.

با آنکه سند 2018 حاوی بخش‌هایی جداگانه درباره کره شمالی، چین و ایران است، تمرکز اصلی آن به وضوح روی روسیه و ضرورت توازن قدرت با این کشور است. به عبارت دیگر آمریکا ممکن است از این پس برای تهدیدهایی مانند حمله سایبری به مراکز فرماندهی هسته‌ای یا زیرساخت‌های شهری، اعم از شبکه برق یا سامانه کنترل ترافیک هوایی پاسخ با سلاح‌های هسته‌ای را در نظر بگیرد.

پربیننده ترین خبرها